
رنگ ها حقایق و رازهای زیادی دارند که احتمالا بیشتر مردم از آنها بیخبرند،دراین پست درباره تعدادی از این حقایق صحبت می کنیم

زنان و مردان رنگ ها را متفاوت می بینند گاهی تصاویری از یک وسیله ی خاص در فضای مجازی منتشر می شود که ادعا می شود هر کسی رنگ آن را به شکل متفاوتی می بیند. این ادعا که یک رنگ ثابت به چشم افراد مختلف یکسان نباشد باورنکردنی و غیر منطقی به نظر می آید، ولی حقیقت آن است که هر کسی رنگ ها را به شکل متفاوتی می بیند و از این جهت میان زنان و مردان هم تفاوت وجود دارد. مردان در تشخیص جزئیات ظریف از دور بهترند و زنان در تشخیص طیف های مختلف یک رنگ.

نارنجی تداعی کننده ارزشمند بودن است نارنجی رنگی چشمگیر است و به همین دلیل از آن در مخروط های ترافیکی و یونیفرم زندانیان استفاده می شود. اما این رنگ ما را به فکر تفریح و سرگرمی هم می اندازد، مثل لوگوی شرکت فانتا. این رنگ تداعی کننده ی ارزش مادی خوب هم هست.

سبز می تواند خلاقیت بصری را افزایش دهد این توصیه را زیاد شنیده ایم که باید در محل کار خود گل و گیاه داشته باشیم، اما معلوم شده حتی یک دیوار یا کاغذ سبز رنگ هم می تواند اثر مثبتی بر روی ما داشته باشد. گرچه رنگ سبز ممکن است کمکی به خلاقیت کلامی ما نکند (مثل زمانی که قصد نوشتن یک داستان را دارید)، اما ممکن است خلاقیت بصری ما را افزایش دهد. این خبر خوبی است برای هنرمندان، فعالان حوزه ی تبلیغات و دانش آموزان و دانشجویانی که با چیزهای بصری سر و کار دارند.

رنگ ها می توانند تصور ما از دما و وزن را تحت تأثیر قرار دهند قرمز را رنگی گرم و آبی را رنگی سرد می دانند، حتی اگر واقعاً تفاوت دمایی ای در کار نباشد. جالب است که در تماس مستقیم، اجسام آبی گرم تر از اجسام قرمز رنگ تصور می شوند. رنگ ها می توانند توهمی هم از وزن اجسام به ما دهند، به گونه ای که یک جسم یکسان با وزن یکسان در صورت قرمز بودن سنگین تر به نظر می رسد و در صورت زرد بودن سبک تر.

در محیط های کاری سفید رنگ بیشتر دچار خطا می شویم سفید رنگی است مانع حواس پرتی که یک حس تازگی هم دارد، به همین دلیل است که در فضای داخلی برخی ادارات از رنگ سفید استفاده می شود. با این حال، تحقیقی نشان داد کسانی که در محیط های کاری سفید رنگ مشغول کار بودند در مقایسه با آن هایی که در محیط های قرمز یا سبز رنگ کار می کردند، بیشتر دچار خطا می شدند. در حقیقت شاغلان محیط های کاری قرمز رنگ کمترین خطا را داشتند، با آنکه بیشتر از شاغلان محیط های کاری سفید از پرت شدن حواس خود خبر داده بودند.

بنفش به این دلیل رنگ لوکسی است که در گذشته گران قیمت بود پارچه های بنفش رنگ در گذشته بسیار گران قیمت بودند، چون فرآیند تولید این رنگ بسیار زمان بر و دشوار بود. آن زمان تنها حاکمان و کشیشان استطاعت پوشیدن رنگ بنفش را داشتند. خوشبختانه یک دانشجوی ۱۸ ساله ی رشته ی شیمی برحسب تصادف رنگ بنفش را تولید کرد. با تولید انبوه این رنگ امکان پوشیدن آن برای افراد عادی هم مهیا شد.

بازکنان هاکی که لباس مشکی دارند پنالتی های بیشتری می گیرند تیم های هاکی که بازیکنان آن لباس های مشکی به تن می کنند بیشتر از تیم هایی که لباس آن ها به رنگ دیگری است، پنالتی می گیرند. برخی می گویند این بدان معنی است که بازیکنانی که رنگ مشکی به تن می کنند قدرت و پرخاشگری بیشتری احساس می کنند. اما برخی محققان هم می گویند ممکن است علت این موضوع آن باشد که داورها نگاه سوگیرانه تری نسبت به رنگ مشکی دارند.
دستم خورد******
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
خیلی جالب بود❤
ممنون❤️✨️
خواهش میکنم🎀💗
❤️❤️❤️