
رنگ ها حقایق و رازهای زیادی دارند که احتمالا بیشتر مردم از آنها بیخبرند،دراین پست درباره تعدادی از این حقایق صحبت می کنیم

در گذشته صورتی برای پسرها بود و آبی برای دخترها گرچه حالا به تن نوزادان دختر رنگ صورتی و به تن نوزادان پسر رنگ آبی می کنند اما در گذشته لباس نوزادان سفید رنگ بود و هیچ رنگی به هیچ جنسیتی نسبت داده نمی شد، تا اینکه بعضی نشریات ادعا کردند صورتی باید رنگی پسرانه و آبی باید رنگی دخترانه باشد. این ترند در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ تغییر یافت و تبدیل به چیزی شد که امروز می شناسیم.

صورتی می تواند آرامش بخش باشد و از پرخاشگری بکاهد باورتان می شود یا نه، محیط بعضی زندان ها را صورتی رنگ می کنند تا از پرخاشگری بکاهد و بعضی رختکن هایی که مخصوص تیم های مهمان هستند را هم به رنگ صورتی رنگ درمی آورند تا به آن ها احساس ضعف دهد. دلیلش این است که بعضی تحقیقات نشان داده صورتی بیکر میلر (نام یکی از طیف های صورتی) در کاهش پرخاشگری و قدرت مؤثر است.

استفاده از رنگ زرد درون هواپیما می تواند چشم ها را خسته کند رنگ زرد گرچه تداعی کننده ی شادی است، اما رنگ تندی است و نور بیشتری را بازتاب می دهد و بنابراین چشم ها را بیش از حد تحریک می کند. شاید به همین خاطر باشد که در اغلب وسایل نقلیه، به ویژه هواپیماها به ندرت در فضای داخلی از رنگ زرد استفاده می شود.

با دیدن رنگ قرمز کمتر غذا می خوریم برخلاف باور رایج، رنگ قرمز اشتهای ما را بیشتر نمی کند. این باور اشتباه احتمالاً به این دلیل به وجود آمده که لوگوی اغلب رستوران های فست فود قرمز رنگ است. اما تحقیقات نشان داده رنگ قرمز باعث می شود افراد غذای کمتری بخورند و نوشیدنی غیر ال*کلی کمتری بنوشند. بنابراین رنگ قرمز مانند یک سیگنال توقف ظریف عمل می کند.

رنگ قرمز می تواند سرعت عمل را بیشتر کند کلیک روی دکمه ی قرمز بیشتر است یا روی دکمه ی سبز و متوجه شد کلیک روی دکمه ی قرمز ۲۱ درصد بیشتر از دکمه ی سبز بود. شاید به همین خاطر باشد که نتفلیکس از دکمه های قرمز رنگ برای کارهایی استفاده می کند تا مشتریان بیشتری برایش به همراه خواهد آورد. یک آزمایش دیگر هم صورت گرفت تا معلوم شود آیا افراد تحت تأثیر رنگ ماشینی که راه شان را بسته قرار می گیرند یا خیر. نتیجه نشان داد اگر ماشینی که راه را بسته بود قرمز رنگ بود، افراد سریع تر واکنش پرخاشگرانه از خود نشان می دادند.

احتمال اعتماد به شرکت هایی که لوگوی آبی رنگ دارند بیشتر است اگر فکر می کنید که لوگوی بانک ها، بیمه ها و شرکت های کامپیوتری اغلب به رنگ آبی است، درست متوجه شده اید. آبی یک حس امنیت می دهد، به همین دلیل اگر شرکتی در لوگو یا محصولات خود از رنگ آبی بیشتر استفاده کند، احتمال اعتماد کردن مان به آن بیشتر می شود.

آبی می تواند نجات بخش باشد و جرایم را کاهش دهد رنگ آبی ممکن است به ما کمک کند زندگی را به م*رگ ترجیح دهیم. در بعضی ایستگاه های قطار در ژاپن چراغ های آبی رنگی نصب شده تا مانع خودک*شی افراد با پریدن جلوی قطار شوند.

لیبل های رنگی می توانند انتخاب های غذایی را سالم تر کنند رنگ ها شاید بتوانند به ما در تغییر رژیم غذایی مان کمک کنند. دانشمندان در کافه تریای یک بیمارستان دست به آزمایشی زدند. در این آزمایش مواد غذایی با لیبل سبز به عنوان ماده غذایی سالم و با لیبل قرمز به عنوان ماده غذایی ناسالم فروخته می شدند. نتیجه نشان داد دسته بندی مواد غذایی با کمک رنگ ها می تواند به ما در بهبود انتخاب های غذایی مان کمک کند.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
نظرات بازدیدکنندگان (0)