
در این پست یاد می گیریم که روش برخورد با افراد پررو و سوءاستفاده گر چگونه است.

روش اول: تکنیک سی دی خش دار تا حالا دیده اید بچه های کوچک برای اینکه به خواسته شان برسند، اینقدر درخواستشان را تکرار می کنند تا پدر و مادر کوتاه می آیند و راضی به انجام آن کار می شوند؟ مثلاً بچه آنقدر می گوید: بخر! بخر! بخر! بخر! بخر! بخر! تا پدر و مادر بالاخره آن چیز را برایش می خرند! تکینک سی دی خش دار یعنی اینکه وقتی درخواستی داریم که به حق است، بارها و بارها مثل سی دی خش افتاده ای که دوباره از اول می خواند، بسیار شفاف تکرارش کنیم، چون حق ماست.

روش دوم: تکنیک سراب دریایی قبول دارید هر کاری بکنیم، حتماً یک عده یک ایرادی می گیرند؟ وقتی همه ی توجه ما به چیزهای نامربوطی که دیگران می گویند می رود، از خیلی چیزهای مهم دیگر باز می مانیم. بعضی وقت ها آدم هایی که عزت نفس پایینی دارند، ما را مسخره می کنند و چیزهای نامربوط می گویند: چقدر مدل موهات زشته! سواد نداری! دماغت قوز داره! دماغت گنده است! لباست مثل لُنگ حمومه! چه ایده ی مزخرفی! رفتی کلاس، مزخرف یاد گرفتی؟! چقدر چاق شدی! یکی از روش هایی که به ما در مواجهه با اینجور آدم ها کمک می کند، تکنیک سراب دریایی است. سراب دریایی همه چیز را از خود رد می کنند. بنابراین ما هم آنقدر بزرگ باشیم که اینجور انتقادات بی خود را رد کنیم و با او بحث نکنیم. بحث کردن فقط باعث خرد شدن اعصاب ما می شود. از یک نفر پرسیدند رمز آرامشت در چیه؟ جواب داد: با آدم ها بحث نمی کنم.

روش سوم: ترکیب تکنیک سی دی خش دار و تکنیک سراب دریایی وقتی صدای ضبط همسایه همیشه بلنده: می گوییم: سلام. بزرگوار، می تونم ازتون خواهش کنم صدای موسیقی تون رو یه مقدار کم کنید؟(محترمانه، درخواستمان را بگوییم) می دونم احتمالاً شادی جشن هست(همدلی) ولی الان واقعاً به استراحت نیاز داریم(گفتن دلیل)، ممنون می شم ازتون(تشکر). می گوید: یه شبه! می گوییم: آره، می دونم، ممکنه یه شب باشه(با تکنیک سراب دریایی، ردش می کنیم). امشب به استراحت نیاز داریم(گفتن دلیل). می تونم ازتون خواهش کنم صدا موسیقی تون رو یه مقدار کم کنید؟(با تکینک سی دی خش دار، درخواستمون رو محترمانه تکرار می کنیم.) وقتی فروشنده می خواد به زور بهمون لباسش رو بندازه: فروشنده می گوید: لباس قشنگیه! می گوییم: آره، قشنگه (تکنیک سراب دریایی). من اون مدلی که می گم رو می خوام(تکنیک سی دی خش دار)

چهارم: برخورد با افراد مسخره کننده روشقبل از هر چیز، این جمله را بخوانید: بهترین شمشیر زن ، به آن سنگ می ماند ، بی آنکه شمشیرش را از غلاف بیرون بکشد ، نشان می دهد که هیچ کس نمی تواند بر او غلبه کند یادتان باشد در بسیاری از مواقع پاسخ دادن به کسی که در حال مسخره کردن شماست، مانند کشتی گرفتن با خوک است که در نهایت شما را کثیف میکند! بنابراین قطعا بهترین تیکه به افراد مسخره کننده، رفتارهای قاطعانهای است که باعث میشود او دیگر شما را مسخره نکند.

روش پنجم:طی کردن همه چیز از قبل! تا حالا برایتان پیش آمده است که چون از قبل چیزی را با کسی طی نکرده بودید، به زحمت و دردسر افتاده باشید؟ یادم می آید چندسال پیش ماشینم را جهت صافکاری به تعمیرگاه بردم. چون از قبل مدت زمان تعمیر ، مبلغ دقیق و نحوه ی عملکرد دقیق را طی نکرده بودم، زمان زیادی طول کشید و درآخر هم هزینه های زیادتر از حد معمول را پرداخت کردم. هنگامی که می خواهیم کاری را با کسی انجام دهیم، جهت جلوگیری از بامبول درآوردن طرف مقابل، همه چیز را از قبل طی کنیم.

روش ششم: نه گفتن زمان خریدن گاهی وقتی کسی از ما درخواستی کرد، ممکن است همان لحظه هول شویم، تحت فشار قرار بگیریم و جواب درست را ندهیم. ما حق داریم که زمان بخریم. بنابراین از او زمان بخریم تا در فرصت مناسب به پیشنهادش فکر کنیم. با این جملات، زمان می خریم: اجازه بدید بهش فکر کنم. متشکرم، ولی نیاز دارم که بیشتر فکر کنم. چون دوست ندارم بدقولی کنم، اجازه بدید الان جواب ندم. اجازه بدید برنامه ام رو نگاه کنم.، چون الان نمی خوام یه چیزی بگم که بعداً شرمنده ی شما بشم. الان نمی تونم همه ی جوانب رو بسنجم. اجازه بدید سرفرصت حتماً به شما اطلاع می دم.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
خیلی عالی و پر محتوا. خسته نباشی
چه خوب بود خسته نباشی