ممنون که پست من رو انتخاب کردید!!از ژوان بابت ادیت عکس ها ممنونم💝می خوام بهتون از بکرومز و مرز باریکش با جهان خودمون بهتون بگم
دانشمند ها میگن جهان ما همیشه آرام و ثابت نیست تو دل فضا و زمان، لرزشهای خیلی ریزی وجود دارن که با چشم دیده نمیشن این لرزشها توی جاهایی که محیط ساده، تکراری و بیروح هستن مثل راهروهای خالی، انبارها یا اتاقهای اداری بیشتر دیده میشن وقتی این لرزشها زیاد شوند، مرز میان «جهان معمولی» و «جهان پشت پرده» نازکتر میشود. این همان لحظهای است که آدم احساس میکند فضا یکجورهایی غیرعادی شده.
مغز ما برای تشخیص نشانهها ساخته شده: صدا، نور، حضور آدمها، تغییرات محیط اما وقتی وارد فضایی میشیم که نه شلوغ، نه آشنا، نه نشانهای داره مثل راهروهای خالی یا سالنهای بزرگ بدون پنجره مغز برای چند لحظه نمیدونه باید چه برداشتی داشته باشه تر این لحظه ممکنه: • زمان کندتر حس بشه • صداها مصنوعی به نظر برسن • نور بیش از حد یکنواخت باشه این همون نقطهایه که مغز «مرز واقعیت» رو گم میکنه
بعضی فضاها صداهایی تولید میکنن که گوش انسان نمیشنوه، اما بدن اونها رو حس میکنه این صداها معمولاً توی مکانهای بزرگ و خالی ایجاد میشن و میتونن: • اضطراب ایجاد کنن • حس حضور یک نفر دیگه بدن • باعث لرزش خفیف دید بشن وقتی بدن و محیط با هم هماهنگ بشن، آدم احساس میکنه فضا «واقعی نیست» یا انگار داره باز میشه این یکی از علمیترین توضیحها برای حس نزدیک شدن به مرز جهان دیگره
مغز ما برای ساختن نقشهٔ ذهنی از محیط به نشانهها نیاز داره: پنجره، در، تغییر رنگ، تغییر نور اما فضاهایی که بیش از حد تکراریاند مثل اتاقهای یکشکل، راهروهای بیپایان، سقفهای یکدست باعث میشن مغز نتونه مسیر رو تشخیص بده توی این حالت: • فضا بزرگتر از حد واقعی حس میشن • مسیرها تکراری به نظر میرسن • زمان حس متفاوتی پیدا میکنه این ناپایداری داخل برداشت فضایی، یکی از نقاطیه که مرز جهان ما نازک میشه
توی بعضی مکانها، اطلاعات محیطی خیلی کم هستن: • نور یکنواخت • صداهای تکراری • نبودن نشانه های انسانی • نبودن اشیای معنیدار وقتی مغز نتونه اطلاعات کافی برای «ساختن واقعیت» دریافت کنه، احساس میکنیم فضا خالیتر از حد طبیعی میشه این همان نقطهایه که مرز جهان ما به نازکترین حالت خودش میرسه و آدم حس میکنه یک قدم اشتباه کافیه تا وارد جایی بشه که نباید
عالی بوددد،وای قبلا چقدر درگیرش بودم
با موفقیت بکرومز را پشت سر گذاشتید
مرحله بعدی:جهان زیرین
ـــــــــ
:))))
عالی وبدبدکطوژپ
عالی بود خسته نباشی 💞
خیلییی عالی بود خسته نباشی ✨🍄
ممنونمم
نخست؟
دفعه بعدیی
عالی بود آفرینننن👏👏👏👏👏👏
بوس بهت