این پست درمورد درست کردن رول دارچینی هستش که خیلی هم اسونه و هم خوشمزه (。・ω・。) 🥧🍩🍪
مواد لازم : خمیر یوفکا: یک بسته (مستطیلی یا مثلثی فرقی نداره) کره ذوبشده: حدود ۵۰ گرم (برای رومال) شکر قهوهای (یا سفید): نصف پیمانه پودر دارچین: ۲ قاشق غذاخوری گردوی خرد شده (اختیاری) عسل یا شربت بار (برای روی کار): کمی برای براق شدن
مرحله اول : 🥥فر رو روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد بذار تا گرم بشه. دارچین و شکر رو توی یه کاسه کوچیک با هم مخلوط کن. لایه زدن: یه ورق یوفکا رو پهن کن، با برس کاملاً بهش کره ذوبشده بزن. یه ورق دیگه بذار روش (چون یوفکا نازکه، برای اینکه رولهامون وا نره، ۲-۳ لایه رو روی هم بچین و هر لایه رو کره بزن). ترکیب شکر و دارچین (و گردو اگه دوست داشتی) رو به صورت یکنواخت روی سطح خمیر پخش کن.
مرحله دوم: رول کردن: از یه طرف شروع کن به آرومی و سفت رول کردن. اگه خمیرت مثلثیه، از قاعده به سمت رأس رول کن. ꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷‧₊ پخت: رولها رو بچین توی سینی فر (کف سینی کاغذ روغنی بنداز). روشون رو هم یه کوچولو کره بزن تا طلایی بشن. بفرستشون توی فر برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، تا وقتی که کاملاً طلایی و کرانچی بشن. ꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷‧₊ تزئین: وقتی از فر درشون آوردی، اگه دوست داشتی یه ذره عسل یا شیره خرما روشون بریز که برق بزنن یا حتی میتونی روشون خامه هم بزاری (*^^*)
طرز تهیه خمیر یوفکا : آرد: ۲ لیوان آب ولرم: حدود ۳/۴ لیوان روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری نشاسته یا آرد برای باز کردن خمیر: به مقدار لازم
مخلوطکنی: آرد، کمی نمک، دو قاشق روغن و آب رو (کمکم اضافه کن تا به دست نچسبه) مخلوط کن و چند دقیقه ورز بده تا یه خمیر لطیف به دست بیاد ✮ ⋆ ˚。𖦹 ⋆。°✩ استراحت: نیم ساعت بذارش توی یه کیسه فریزر تا خمیر خودش رو بگیره و قشنگ کش بیاد. ✮ ⋆ ˚。𖦹 ⋆。°✩ نازککاری: خمیر رو به چونههای کوچیک تقسیم کن و با وردنه تا میتونی نازکش کن (هرچی نازکتر، تردتر).
فرصت؟
عالییی بودد عزیزم من همه وسایل مورد نیازشو دارم فقط اگه درست کنم آشپزخونه میترکه
عالی بود❤
دوستان خوشحال میشم پست آخر رو ببینید
ممنونم از نظر خوبت (*^^*)
حتما 😇
عالی بود✨
ممنون میشم دو تا پست منم لایک کنید🤏🏻
ممنونم 😇
حتما (*^^*)
عالی بود خسته نباشی💞
وایییی ممنونم(*^^*)😇