درود به همگی! امیدوارم حالتون عالی باشه رفقا... به ذهنت اومده که حیوونا میتونن بخندن یا نه؟ 🧐
آیا حیوانات میخندن؟ تا حالا شده به یه سگ نگاه کنی و حس کنی داره بهت میخنده؟ یا یه میمون رو ببینی که موقع بازی انگار از ته دل کیف کرده؟ راستش دانشمندا سالهاست دارن بررسی میکنن که آیا حیوانات واقعا میخندن یا فقط ما اینطوری فکر میکنیم. جواب کوتاه اینه: بعضی حیوانات یه چیزی شبیه خنده دارن، ولی نه دقیقا مثل خندهی انسانها.
خندهی حیوانات دقیقا یعنی چی؟ آدمها معمولا وقتی چیزی خندهدار باشه میخندن؛ مثلا جوک، سوتی یا یه اتفاق بامزه. ولی حیوانات بیشتر وقتی خوشحال، هیجانزده یا در حال بازی باشن رفتارهایی نشون میدن که شبیه خندهست. یعنی خندهی اونا بیشتر نشونهی: شادی. حس امنیت. بازیگوشی. ارتباط دوستانه هست، نه اینکه مثلا لطیفه فهمیده باشن .
چه حیواناتی میتونن بخندن؟ 🐾 سگها سگها وقتی خوشحال باشن یه مدل نفس نفس زدن خاص دارن که خیلیا بهش میگن «خندهی سگ». مخصوصا وقتی با صاحبشون بازی میکنن یا هیجان دارن. بعضی سگها حتی اونقدر ذوق میکنن که صورتشون شبیه لبخند میشه.
شامپانزهها و گوریلها میمونهای بزرگ موقع بازی کردن صداهایی درمیارن که خیلی شبیه خندهست. دانشمندا میگن این صداها نشونهی خوشحالی و هیجانشونه. حتی وقتی قلقلکشون بدن ممکنه واکنش خندهمانند نشون بدن
موشها شاید عجیب باشه ولی موشها از جالبترین حیوانات در این موضوعن! وقتی قلقلکشون میدن صداهای خیلی ریزی تولید میکنن که گوش انسان کامل نمیشنوه. دانشمندا معتقدن این صداها نوعی خنده و شادیه.
دلفینها دلفینها خیلی بازیگوش و اجتماعی هستن. اونا موقع بازی، دنبال هم کردن یا شیطنت رفتارهایی نشون میدن که به خوشحالی شباهت داره. بعضی دانشمندا میگن دلفینها از باهوشترین حیوانات دنیا هستن و احساسات پیچیدهای دارن.
چه حیواناتی نمیخندن؟ بعضی حیوانات تا الان هیچ رفتار خندهمانندی از خودشون نشون ندادن. مثلا: ماهیها مارها لاکپشتها حشرات خزندگان این به این معنی نیست که احساس ندارن؛ فقط ساختار مغز و رفتار اجتماعیشون با حیوانات بازیگوش فرق داره. مثلا مار ممکنه آرام یا عصبی بشه، ولی چیزی شبیه خنده از خودش نشون نمیده.
آیا حیوانات طنز میفهمن؟ فعلا هیچ مدرکی وجود نداره که حیوانات مثل انسانها جوک بفهمن یا به طنز بخندن. ولی بعضی حیوانات مثل میمونها یا دلفینها شیطنت و بازیهایی میکنن که انگار قصد شوخی دارن! مثلا: قایم کردن وسیله اذیت بازی دوستانه ترسوندن بقیه برای بازی
جالب بودددد
درخواست ویژه شدن بده 😭🎀
ممنون :)
درخواستشو دادم!
عالی بودد
ممنون:}
خیلی جالب بود.
خوشحالم خوشت اومد ❣
عالی بود🩷
باهم دوست شیم؟
خوشحالم میشم باهم دوست شیم💝
موضوع بسیار خلاقانه و دیدنی بود💡🔍
بی نهایت عالی🌟💫
ممنون 💗