تا به حال برایتان سوال شده که در بقیه فرهنگ مردم چگونه نامگذاری میکنند؟
چی خانواده های چینی، معمولا روی بچه های خود نامی می گذارند که از دو بخش تشکیل شده است و هر یک معنای متفاوتی دارد. از آنجا که هزاران حرف و نشانه در زبان چینی وجود دارد، معمولا نمی توان دو فرد را یافت که هر دو بخش اسمشان یکسان باشد. با این حال برخی نشانه ها بیشتر از دیگران استفاده می شود. مثلا می Mei (به معنای «زیبا») برای دختران رایج است. نام هایی که روی فرزندان چینی گذاشته می شود، ممکن است بیانگر دنیای طبیعی اطراف یا ابعادی از شخصیت او باشد، گاه نیز ممکن است معنای رازآمیزی داشته باشد؛ تا آنجا که معنای آن اسم بسیار شخصی است و فقط پدر و مادر نوزاد از آن خبر دارند.
ژاپن در پایان اسم بسیاری از دختران در ژاپن پسوند «کو» ko می آید که به معنی «کودک» است. نام دختران اغلب بیانگر رفتار پرهیزکارانه است. بنابراین مثلا کی یکو Kiyiko به معنای «کودک پاکیزه» است. نایاکو Nayako، به معنای «کودک مطیع» است، و یوشیکو Yoshiko به معنای «کودک خوب» است. اسم پسرها به این صورت نیست، بلکه بیشتر بیانگر جایگاه آنها در خانواده است. ایچیرو Ichiro به معنای «پسر اول»، جیرو Jiro به معنای «پسر دوم» و سابورو Saburo به معنای «پسر سوم» است. درست مانند مردم چین و کره، ژاپنی ها نیز نام خانوادگی خود را پیش از نام کوچکشان می آورند (برخی خانواده های ژاپنی فرزند اول دختر را نحسی میدانند)
ایتالیا همان طور که در کشورهای اسپانیایی زبان رایج است، در ایتالیا نیز نام بسیاری از بچه ها را از روی نام قدیسان کاتولیک یا نام هایی با معانی مذهبی می گذارند. مثلا اسم آسانتا Assunta اشاره به بهشت رفتن مریم مقدس دارد، و زیتا zita نیز نام یک قدیسه اهل توسکان در قرن سیزدهم میلادی است.
سوییس در کشور سوییس، بسیاری معتقدند اعلام کردن اسمی که برای کودک خود انتخاب کرده اید، پیش از اینکه به دنیا بیاید خوش یمن نیست.
یونان خانواده های یونانی به طور سنتی فرزندان خود را بین هفت تا ده روز بعد از تولد نام گذاری می کنند. آیین نام گذاری در یونان بسیار سخت گیرانه است، و مثلا این طور نیتس که والدین اسمی را تنها به خاطر خوش آهنگ بودن آن انتخاب کنند. برای نمونه، پسر بزرگ در خانواده، معمولا نام پدربزرگ پدری خود را می گیرد. و به طور مشابه، دختر بزرگ نیز نام مادربزرگ پدری خود را می گیرد. بچه هایی که پس از او به دنیا می آیند نیز ممکن است نام وابستگان دیگر را بگیرند
بومیان امریکا سیستم نام گذاری بسیاری از بومیان امریکا به این ترتیب است که نام کوچک فرد از نام قبیله او گرفته می شود. مثلا همه اعضای قبیله ای که خرس را به عنوان «توتم» خود می دانند، نام هایی در ارتباط با خرس دارند، مانند ردپای خرس سیاه، چشمان برّاق خرس سیاه.
افریقا در خیلی از بخش های افریقا، روز نام گذاری نوزاد، حالت جشن «گونه» ای دارد که معمولا حدود یک هفته بعد از تولد او انجام می شود. دخترها زودتر از پسرها نام گذاری می شوند، البته فقط یکی دو روز زودتر، یک فرد بزرگتر یا ریش سفید خاندان، نام او را به کودک اعطا می کند؛ نخست با گفتن آن در گوش کودک، چرا که نوازد باید نامش را پیش از هر کسی بداند، و سپس با اعلام نام، همه میهمانان را از نام کودک خبردار می کند.
مهاجران مسلمان مهاجرانی که از خاورمیانه یا آسیای جنوبی به کشورهای غربی مهاجرت می کنند، به خاطر تاثیر عمیقی که از اسلام یا هندوییسم پذیرفته اند، معمولا نام های غربی را برای نام گذاری فرزند خود استفاده نمی کنند، بلکه اغلب سعی می کنند نام های مذهبی خود را که تلفظ آن برای غربی ها نیز آسان باشد برای فرزندانشان انتخاب کنند. مسلمانانی که در غرب زندگی می کنند، اسم هایی مانند علی، فاطمه، زینب و زیاد را بر می گزینند. هندی هایی که در غرب زندگی می کنند نیز نام هایی مانند آرین، دیا، میرا، و روحان را انتخاب می کنند.
یهودیان نام های یهودی از جمله قدیمی ترین نام ها هستند. یک پسر یهودی به طور رسمی بعد از ختنه شدن در روز هشتم پس از تولدش نام گذاری می شود. دختران بلافاصله پس از تولد نام گذاری می شوند. به طور سنتی بر روی یک کودک یهودی اشکنزیک، نام فردی که مرده است گذاشته نمی شود؛ چرا که معتقدند به این ترتیب ممکن است فرشته مرگ طفل را با آن فردِ هم نام و فوت شده اشتباه بگیرد.
واقعا جالب و جذاب بود🤝🌱
ایران پس چی ؟
دادا داریم توش زندگی میکنیما
یعنی شما سیستم اسم گذاری رو نمیدونــــ....
ابن پست جهت اشنایی با بقیه فرهنگا بود قربونت....
نه راستش نمی دونم مگه هر کسی تو کشوری که زندگی میکنه رو باید بدونه ؟
به عشق خودت یه پست با این موضوع ساختم
تنکیو👍
ایده جالبی بود ماشالا
البته که پستت عالی و مفید بود👌🏻😁
هرچند من بیشتر دلم برای نینی کاور میره😅
ژاپنیا و (بعضی کشورا که دختر رو نحس میدونستن...)
همچنین ایرانیان و یونانیان باستان که نام خدایانـشون رو میزاشتن رو دختراشون 🗿
فرهنگ ما همیشه متفاوت بوده قربونت
ولی من فدای فرهنگ تاریخ خودمون بشم 🦖💗
همچنین اعراب که دختراشونو زنده به گور میکردن و الان هم هنوز ۱۸ ساله نشده شوهرشون میدن
مفید، جالب، و فوق العاده بود.
در مورد پاکستانی ها و بعضی از هندی ها میدونم که معمولا اسم پسر ها دو بخش مختلف داره ولی با یکی از اونا اونم با پسوند جی صدا میکنن
مثلا صداحسین، که حسین جی صدا میکنن.
تو پارت دوم زکر میکنم این رو
ممنون♡
اگه بخوای اسمتم بیارم
خواهش میکنم.
اسمم هم نیاری، مشکلی ندارم