
امروز درمورد صنعت موسیقی کره یا همون کیپاپ که چه جوری پیشرفت کرده صحبت داریم👊🏻✨
MMC هایی که توانایی توسعه محصولات موسیقی رقابتی بازار محور را دارند، با تنوع بخشیدن و بینالمللیکردن فعالیتهای خود، قدرت بیشتری به دست آوردند. بهعنوان مثال، در اوایل دهه 2000، هشت تجارت موسیقی، که شامل MMCهای متخصص در توسعه خوانندگان نوجوان بود، یک شرکت توزیع موسیقی مشترک به نام IKPOP تأسیس کردند. از آنجایی که درآمد حاصل از فروش موسیقی به دلیل رشد بازار موسیقی دیجیتال بهسرعت کاهش یافت، MMCها فعالیتهای خود را خارج از مرزهای سنتی صنعت موسیقی کره گسترش دادند و همچنین توجه بیشتری به بازارهای جهانی داشتند. MMCهای اصلی از استراتژیهای توسعه خواننده درونی خود برای توسعه خوانندگان بهعنوان سرگرمیهای چند استعدادی برای استقرار در بخشهای مختلف فرهنگی استفاده کردند. MMC ها همچنین فعالانهتر به دنبال گسترش در بازارهای جهانی بودند. در این دوره، شرکتهای بزرگ مخابراتی که سهم بازار قابل توجهی در کانالهای توزیع موسیقی به دست آوردند، اقدام به خرید شرکتهای ضبط موسیقی کردند. این شرکتها نقش اساسی در انتقال دیجیتالی بازار موسیقی داخلی کره ایفا کردند.
در اوایل دهه 2000، دولت به MMCهای کرهای کمک مالی کرد تا در نمایشگاههای بینالمللی موسیقی بزرگ مجوزهای موسیقی ساخته شده توسط آهنگسازان خارجی را خریداری کنند. با افزایش تقاضا برای موسیقی و نوازندگان کرهای از بازارهای جهانی، تعداد زیادی از MMC ها رویکردی جهانی را در استخدام خوانندگان از ملیتها و قومیتهای غیرکرهای دنبال کردند و بهطور منظم در بیش از 15 کشور خارجی تستهایی انجام دادند.
MMC ها یک سیستم آموزش خواننده پیشرفتهتر را با هدف کمک به خوانندگان خود برای نفوذ مؤثرتر به بازارهای جهانی توسعه دادند. بهعنوان مثال، مطالعه درسهای زبان خارجی و آموزش بینفرهنگی در آموزش خواننده ضروری شد. MMC های کرهای نیز بهطور فعال از رسانههای اجتماعی و پلتفرمها برای اشتراکگذاری ویدیو برای تبلیغ و توزیع نوازندگان خود در بازارهای جهانی استفاده کردند. بهعنوان مثال، BTS تا فوریه 2022، بیش از 60 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام داشت. استفاده از رسانههای اجتماعی به MMCها اجازه میدهد تا نظرات مصرفکنندگان داخلی و بینالمللی را دریافت کنند و استراتژیهای خود را در تولید آلبومهای بعدی با توجه به ذائقه مخاطب تنظیم کنند. بهمنظور دستیابی به بازارهای جهانی، MMC های کرهای توجه بیشتری به تولید موزیک ویدیوهای با کیفیت بالاتر برای توزیع از طریق خدمات اشتراکگذاری ویدیوی آنلاین داشتند. تولید موزیک ویدیوهای باکیفیت همراه با خدمات اشتراکگذاری ویدیوی آنلاین بهطور مؤثر نوازندگان و موسیقی کره را به مخاطبان جهانی تبلیغ میکنند و واسطهها را در کانالهای توزیع موسیقی فیزیکی سنتی پخش میکنند. در این فرآیند، MMCهای کرهای بهجای ادعای کپیرایت ویدیوها برای جلوگیری از بازتولید ویدیوها توسط کاربران اینترنت، رویکرد منبع باز را انتخاب کردند تا به کاربران اینترنتی اجازه دهد آزادانه ویدیوهای اصلی خود را به اشتراک بگذارند و اصلاح کنند.
پیشرفت زیرساخت ICT بهطور قابل توجهی بازار توزیع محصولات موسیقی رسانه آنلاین را در دهه 2000 تغییر دارد. با ظهور گوشیهای هوشمند، مصرفکنندگان میتوانستند مستقیماً محصولات موسیقی دیجیتال را دانلود کنند و با استفاده از اتصال اینترنت از تلفنهای هوشمند، بدون استفاده از شبکههای تلفن همراه، به رسانههای آنلاین دسترسی داشته باشند و فایلهای دانلود شده را پخش کنند یا به محتوای موسیقی رسانه آنلاین در تلفنهای هوشمند دسترسی داشته باشند.
سخن پایانی صنعت موسیقی کره به یکی از صنایع موسیقی پیشرو در جهان تبدیل شده است و موفقیت آن را میتوان به موارد زیر مرتبط کرد: اولاً، صنعت موسیقی کره از شرایط مطلوب ایجادشده در بازارهای موسیقی محلی و جهانی بهرهمند شد. با تغییر رویکرد دولت کره از کنترل سیاسی به حمایت صنعتی، یک تغییر اساسی در الگوی حکومت کره برای اداره صنعت موسیقی رخ داد. بر این اساس، دولت کره ابتکارات و برنامههای حمایتی مؤثری را برای ترویج رشد تجاری و گسترش جهانی موسیقی پاپ کره معرفی کرد. صنایع داخلی کره، که زیرساختها و پشتیبانی حیاتی را برای صنعت موسیقی فراهم میکنند، مانند بخشهای الکترونیک و ICT، در دهههای اخیر رشد قابلتوجهی را نشان دادهاند. توسعه این صنایع پایه و اساس صنعتیشدن سریع و دیجیتالیشدن صنعت موسیقی کره را ایجاد کرد. روند جهانیشدن فرهنگی، همراه با پیشرفت در ارتباطات اینترنتی و فناوریهای رسانههای دیجیتال، تقاضا برای موسیقی پاپ کره را در بازارهای جهانی افزایش داد.
دوماً، MMC های کرهای شایستگی خود را در توسعه محصولات موسیقی رقابتی جهانی براساس استراتژی توسعه محصول خود نشان دادهاند. MMC ها توانستند با پاسخگویی انعطافپذیر به تقاضاهای موجود در بازارهای جهانی، محصولات موسیقی بازار محور تولید کنند. این امر بهطور قابل توجهی هزینهها و خطرات توسعه محصول را کاهش داد و همچنین شانس نفوذ موفق آنها را به بازارهای جهانی افزایش داد. سوماً، MMCهای کرهای از توسعه زیرساخت ICT برای تبلیغ و توزیع مؤثر محصولات خود در بازارهای جهانی سرمایهگذاری کردند و با استفاده از رسانههای آنلاین و کانالهای رسانههای اجتماعی توانستند بهطور مؤثر به مصرفکنندگان جهانی دسترسی پیدا کنند.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
نخستتتت