
لبوبو

تاریخچه لبوبو عروسک لبوبو که ممکن است به آن عروسک لابوبو نیز بگویند در سال ۲۰۱۶ توسط تصویرگر خلاقی به نام کاسینگ لانگ در هنگ کنگ تولید شد. این عروسکها در مجموعهای داستانی به نام The Monesters خلق شدند. شخصیتهای این مجموعه داستانی شامل زیمومو، اسپوکی، پاتو و شخصیت محبوب لابوبو بودند. این شخصیت لابوبو، دختری بازیگوش با چهرهای منحصر به فرد بود که گوشهایی بلند داشت. عروسک لبوبو که از شخصیت های فولکور شمال اروپا به خصوص از اساطیر نوردیک در اسکاندیناوی الهام گرفته شده بود، ۹ دندان تیز و چهرهای شیطنت آمیز داشت.

چرا عروسک لبوبو ترند شد؟ همان طور که گفته شد عروسک لبوبو در سال ۲۰۱۶ تولید شد ولی بعد از سالها در تابستان سال ۲۰۲۴ پرطرفدار شد و به یکی از ترندهای مطرح در دنیای فشن تبدیل شد. در تابستان ۲۰۲۴، برند «جین بیرکینی» در هفته مد کپنهاگ دانمارک از این عروسکها به عنوان آویز زینتی کیفهایش استفاده کرد بعضی از سلبریتیها حتی در ویدیوهایی که در شبکههای اجتماعی منتشر کردند این عروسک را فرزند خود معرفی میکردند. یکی از این سلبریتیها، لیسا، خواننده مطرح گروه بلک پینک بود که عروسک لبوبو را به طور مکرر در استوری های اینستاگرامی خود نمایش میداد. همچنین در استایل خود نیز این عروسک را به کار میبرد و توانست موجی از علاقه را در بین مخاطبان جنوب شرق آسیا برای این عروسک ایجاد کند

فروش عروسک لبوبو با استفاده از (Scarcity marketing) استراتژی کمیابی یا Scarcity marketing بیشک نقش بسیار مهمی در افزایش فروش عروسکهای لبوبو داشته است. برای دنبال کردن استراتژی کمیابی، شرکت تولیدکننده این عروسکها صرفا تعداد محدودی از هر مدل لابوبو را به بازار عرضه کرد. بسته بندیهای این عروسکها به گونهای طراحی شده اند که قبل از خرید عروسک لبوبو محتوای آن ها مشخص نباشد. بعد از خرید و باز کردن بسته است که مخاطب متوجه نوع و مدل عروسک لبوبویی که خریداری کرده است میشود. به این ترتیب، خریداران ترغیب میشوند تا هر چه سریع تر و قبل از این که این عروسکها تمام شوند برای خرید اقدام کنند. خریداران قبل از این که برخی از مدلهای این عروسک نایاب یا کمیاب شوند برای خرید به فروشگاه ها مراجعه میکنند تا مجبور نشوند آن مدلها را از بازار دست دوم یا بازارهای غیررسمی خریداری کنند. یکی از مدلهای عروسک لبوبو که تنها در بازارهای دست دوم فروشی یا غیررسمی پیدا میشود، مدل بلوط شکلاتی (Chocolate Acorn) است که قیمت این عروسک اورجینال لبوبو تا ۹۰ دلار نیز رسیده است.

در پایان در مورد عروسک لبوبو و موفقیت آن در بازار جهانی باید بگوییم که ترکیبی از طراحی خلاقانه، همکاری موفق با سلبریتیها، استراتژی بازاریابی هوشمند و حضور فعال در شبکه های اجتماعی توانسته در موفقیت این عروسک نقش داشته باشه
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
سلام بچه ها من همین الان بیدار شدم و اومدم توی تستچی که ببینم پستم منتشر شده یا نه
و وقتی اومدم از تعداد لایک ها و کامنتا وچند نفری که به دنبال کننده ها اضافه شدن توی این ۱۳ ساعت واقعا شگفت زده و ذوق زده شدم از همه برای حمایت هاتون خیلی خیلی ممنونم 💖
چون نمیتونم جواب همه ی کامنتا رو بدم خواستم اینجا از همگی تشکر کنم😊
خیلی نازننن🫠✨
حقیقتش زیاد ازشون خوشم نیومد. فقط با لباسشون نازن
لبوبو میخوام
این یه استراتژی جالبه
هرسال یه عروسک ترند میشه
سال ۲۰۱۸ یه عروسک کوچولو خرگوش که پشماش نرم بود
سال ۲۰۲۰ اون عروسک اختاپوسا
امسالم اینا
البته هر سال تکرار میشه ولی خب من اینا یادم بود
اینا هم ترندسترشون لیسا بود و در واقع اینا فقط یه عروسکن که زمان هالووین مورد استفاده قرار میگیرن.
ولی اون خرگوشا واقعا خوب بودننن😭
آره
خیلی گوگولی بودن
من عروسک اختاپوس و خرگوش رو دارم
ولی لبوبو واقعا چیزی نیست که بخوام کلی پول براش بدم
سلیقهایه
گفتم این عروسک برای هالووینه و لیسا بخاطر قیافه شیطونش و بانمکش دوستش داشت و مورد استفاده قرار داد
...😐
شبیه ممدقولین
😂
هرکاری میکنم ازش خوشم نمیاد 😭
وای منم
آخی گوگولی💗
عیواااااای خیلی نازن من میخواستم
برای تولدم اینو میخوام .مرسی