
قطعا در ساخت بازی از دنیای واقعی الگو برداری میشود و در بیشتر اوقات منبع این الگو مشخص است اما در بعضی بازیها این امر به چشم نمیآید.در ادامه به مکانهایی میپردازیم که از دنیای واقعی الهام گرفتهاند.

شهر راکونسیتی در بازی Resident Evil استودیوی Capcom تا به حال منبع الگو خود در ساخت Raccoon City را تایید نکرده، اما شهر راکون سیتی شباهت زیادی با شهر اسپرینگفیلد در ایالت میزوری دارد. کپکام در بازی Umbrella Chronicles، راکون سیتی را شهری ۱۰۰ هزار نفری در غرب میانه آمریکا معرفی میکند که جمعیت یکسانی با اسپرینگفیلد در زمان ساخت بازی دارد. همچنین بین کوههای Arklay (جایی که عمارت Spencer در آن واقع است) و کوههای Ozark در ایالت میزوری شباهت چشمگیری دیده میشود و با مشاهده عکسهای شهر اسپرینگفیلد تشابه بین این شهر و شهر راکون سیتی بسیار واضح است. نکته جالب دیگر وجود تونلهای دستسازی است که در کوه های Ozark دیده میشوند و توجیه خوبی برای وجود تونلهای زیرزمینی بین عمارت Spencer و شهر راکون سیتی است. با اینکه این نتایج تئوری هستند ولی برای تصادفی نبودن این نتایج تشابه زیادی وجود دارد.

شهر هایرول در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild Hidemaro Fujibayashi کارگردان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در مصاحبه خود با مجله The Verge گفته بود شهر Hyrule در بازی براساس شهر Kyoto در ژاپن ساخته شده که در مراحل ساخت از نقشه کیوتو بهعنوان الگو استفاده میکردند. کارگردان هنری Satoru Takizawa نیز پیش از این به تاثیر نقاط مختلف کیوتو اشاره کرد که چگونه در ساختن نقاط کلیدی در بازی کمک کردهاند. Satoru Takizawa در صحبتهای خود گفت: (کیوتو) معابد و عبادتگاههای زیادی در اختیار ما گذاشته است. اگر بخواهم از یک معبد به نقطه دیگری سفر کنم، مدت زمان مشخصی صرف آن میشود، این موضوع تجسم آنکه چگونه نقاط را در نقشه پراکنده کنیم بسیار آسان کرده است. همچنین به این امر باید توجه کرد که ساختمان اصلی نینتندو در کیوتو واقع است که فاصلههای موجود در دنیای واقعی و اجرای آنها در بازی را برای تیم سازنده آسانتر میکند.

شهر کاموروچو در سری Yakuza کسانی که سری بازی یاکوزا را بازی کرده باشند متوجه میشوند که شهر Kamurocho به قدری جزئیات دارد که امکان ساختگی بودن آن ممکن نیست. شهر کاموروچو براساس شهر کابوکیچو در Shinjuku یکی از مناطق توکیو ساخته شده است. بازیکنان با مقایسه دو شهر متوجه میشوند که تابلوهای تبلیغاتی و بعضی از مغازههای مشهور مثل Don Quijote یکبهیک در بازی بازسازی شدهاند هر چند سینماهای Toho و هتل Gracery با تندیس گودزیلا در بازی دیده نمیشوند اما Golden Gai (در بازی Champion District) بازسازی شده و محل تفریحهای شبانه است.

شهر آرکیدیا بی در سری بازی Life is Strange دو بازی Life is Strange و Life is Strange: Before the Storm در شهری آرام ولی پر از رمزوراز به نام Arcadia Bay اتفاق میافتند. الهام در ساخت شهر آرکیدیا بی از منطقه تیلاموک بی در قسمت Pacific Northwest آمریکا گرفته شده که شهر گریبلدی در ایالت اورگن مرجع اصلی آن بوده است. مکانهایی همچون بندرگاه، ساحل و آسیاب در گریبلدی داخل بازی بازسازی شدهاند، اما همانطور که از Blackwell Academy مشخص است این بازسازی یکبهیک نیست.

پارک ملی یلو استون در Horizon: Zero Dawn پارک ملی یلو استون (Yellowstone National Park) در سال ۱۸۷۲ در ایالت وایومینگ کشور ایالات متحده متولد شد. این پارک اولین پارک ملی جهان بوده و پدیدههای طبیعی زیادی برای نمایش دادن دارد. این پارک در کنار کوهستانهای جذاب و دره عظیم یلو استون، میزبان تعداد زیادی چشمههای آب گرم است. در بسته الحاقی Frozen Wild بازی Horizon: Zero Dawn، الوی (Aloy) با سفر به این منطقه که با نام کات (The Cut) شناخته شده، باید به نجات این منطقه کمک کند. الوی با کمک قبیله بانوک موفق به رفع مشکلات و نجات این سرزمین زیبا میشود.

پارک ملی زایان در Horizon: Forbidden West پارک ملی زایان (Zion National Park) یکی از چندین پارک ملی در ایالت یوتا در غرب ایالات متحده است. برخی زمین شناسان معتقد هستند که این پارک زیباترین پارک ملی جهان است. در بازی Horizon: Forbidden West این مکان با نام دانت (The Daunt) شناخته میشود و در غربیترین نقطه منطقه کارها (Carja) قرار دارد. در این بازی همچنین شهری با نام چین اسکریپ (Chainscrape) در این دره واقع شده است.

جکسون در The Last of Us جکسون هول (Jackson Hole) منطقهای در ایالت وایومینگ، در جنوب پارکهای ملی یلو استون و گرند تتون (Grand Teton) واقع شده است. این منطقه در حقیقت درهای بسیار زیبا و آرامش بخش است. شهر حقیقی جکسون نیز شهری کوچک با جمعیت حدودا ده هزار نفر در مرکز این منطقه بسیار زیبا است. ما در هر دو نسخه از سری بازی The Last of Us به این منطقه سفر کرده و الی و جوئل سالها در آرامش در این منطقه زندگی میکنند.

جزیره ایکی در Ghost of Tsushima ایکی (Iki) جزیرهای کوچک در منطقه ناگازاکی کشور ژاپن است. این جزیره در نزدیکی جزیره سوشیما واقع شده است. ایکی جزیرهای بسیار معروف در میان جهانگرادن و ماهیگیران محلی است. از معروفترین نقاط این جزیره میتوان به سارویوا (Saruiwa)، منطقهای مرتفع اشاره داشت که نمایی زیبا از جزیره را به شما نشان میدهد. جزیره ایکی تنها در نسخه Director’s Cut بازی Ghost of Tsushima وجود داشته و به شرح داستانی تازه از جین ساکای میپردازد.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
خیلییی خوببب بودد خستهه نباشیی😭🫂✨
مرسی زیبام
عالی بود خوشگلهه
مرسییی خالههه
عالی بود!
مرسییی :>>>
واو..
عارییی
مثل همیشه عالییی🌌
فدااای تو 3>
به به خوشم اومد از بازی ام گوفتی
کیان میان گل های گیمر :>>>>
عجباااا
نگم؟
راحت باش
عالی بودد
ریکو سان زیبام :>
یاسی قشنگ تر از یاس>