 
   
 مارکوس پرسون، معروف به ناتچ، یک توسعهدهنده بازیهای ویدیویی سوئدی است که به خاطر خلق ماینکرافت به شهرت جهانی رسیده است.
 
 تولد او در ۱ ژوئن ۱۹۷۹ در استکهلم، سوئد بود. کودکی و علاقهمندیها: از سنین کودکی علاقهمند به برنامهنویسی و بازیهای کامپیوتری بود و در سن ۷ سالگی اولین برنامه کامپیوتری خود را نوشت.
 
 حرفه ابتدایی: پیش از توسعه ماینکرافت، پرسون به عنوان یک توسعهدهنده بازی و نرمافزار در چندین شرکت مختلف از جمله King.comو Jalbum کار کرد. تأسیس موجانگ: در سال ۲۰۰۹، پس از موفقیت نسخه اولیه ماینکرافت، مارکوس پرسون استودیوی موجانگ را تأسیس کرد تا به توسعه این بازی بپردازد. در ادامه، بازی ماینکرافت به یکی از موفقترین بازیهای ویدیویی تاریخ تبدیل شد.
 
 زندگی پس از ماینکرافت: فروش به مایکروسافت: در سپتامبر ۲۰۱۴، مایکروسافت موجانگ را به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. فعالیتهای پس از فروش: پس از فروش موجانگ، پرسون به فعالیتهای مختلفی پرداخت و روی پروژههای مستقل کار کرد، هرچند که دیگر پروژهای به مقیاس و موفقیت ماینکرافت نداشت.
 
 تأثیر بر صنعت بازی: ناتچ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در صنعت بازیسازی شناخته میشود. ماینکرافت نه تنها به عنوان یک بازی موفق، بلکه به عنوان یک پلتفرم خلاقیت و آموزشی مورد توجه قرار گرفته است. تأثیر بر جامعه: ماینکرافت تأثیر عمیقی بر جامعه بازیکنان و توسعهدهندگان بازیها داشته و هنوز هم به عنوان یکی از محبوبترین بازیها شناخته میشود. مارکوس پرسون به عنوان فردی خلاق و نوآور، تاثیر بسزایی بر صنعت بازیسازی داشته و ماینکرافت به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای او همچنان مورد ستایش است.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
 
   
  
  
  
  
  
 
عالی بود
ممنونم
عالی بود 🌟🌝
به تست منم سر بزنید🧏🏻💸
سلام این کاربر منم که با این اکم از تستچی رفتم
ناتچ واقعا ایده پرداز بود، اما برای موفقیت ماینکرفت فقط ایده پردازی کافی نبود
میتونم بگم بهترین آپدیتها و ایدههای ماینکرفت از طرف تیم موجانگ در مایکروسافت بوده و نه خود ناچ.
هر چند، خیلی منتظرم ببینم ماینکرفت ۲ قراره چی بشه
اره ممنون نظر دادی
زیبایی در این پست رویت شد^^
ممنونمممم