
ناظر منتشر کن
در گذشته های دور انسانها علامت ها را به عنوان راه ارتباطی خود در نظر می گرفتند به خصوص مصری ها و رومی ها با استفاده از حک علامتهای مختلف برروی سنگها، تابلوها و لوح هایی طراحی و پیاده سازی می کردند که امروزه لوح های طراحی شده توسط آنها به یک گنجینه ملی تبدیل شده است . در زمان ریچارد دوم، مصریان از علامت ها در آرم های نظامی استفاده کردند و علت استفاده از این نوع آرم ها تفکیک نظامیان در رسته های مختلف بود. با گذر زمان استفاده از این علامت ها بین تمام اقشار مختلف جامعه مورد استقبال واقع شد و علامت هایی که طرح ها و رنگهای متنوع تری داشتند و جزئیات کار را بیشتر نمایش می دادند به شدت مردم را به خود جذب نمودند جنس علامت ها: در آن زمان از آهن و سنگ حکاکی شده برای ساخت علامت ها استفاده می شد که بیشتر در قهوه خانه ها مورد استفاده قرار می گرفت. درواقع علامت ها جنسی آهنی، فلزی و سنگی داشتند.

تاریخچه پیدایش تابلوسازی: همان طور که بیان شد مصری ها و رومی ها سعی کردند که با حک علامت هایی ، یک تابلو به نمایش بگذارند . این روند با گذشت زمان ادامه یافت تا اینکه انسانها تصمیم گرفتند برای فروش محصولات خود مکان هایی به نام حجره یا مغازه امروزی بنا کنند. تابلوهای حک شده و علامت گذاری شده تبدیل به تابلوهای تبلیغاتی شدند و در سر درب مغازه ها مورد استفاده قرار گرفتند و نام برند تجاری که معمولاً به نام صاحب مغازه بود بر روی تابلوها به نمایش گذاشته شد.

تاریخچه تابلوسازی در ایران: تاریخچه تابلوسازی در ایران به دهه 40 شمسی برمی گردد . در ابتدا خوشنویسان نامی را بر روی متریال های متعدد حک می کردند تا برند شناخته شود. پس از آن تابلو فلکسی و تابلو نئون پلاستیک به عنوان اولین تابلوها وارد بازار کسب و کار شدند و توانسته اند به شیوه ای مدرن نیاز تبلیغاتی کسب و کارها را تامین کنند.

روند کار تابلوسازی: در قرن هجدهم میلادی از علامت ها برای شماره گذاری منازل استفاده شد و در اواخر قرن هجدهم تابلوسازی به طور جد رواج پیدا کرد و اقشار مختلف جامعه برای نام گذاری کسب و کار و تجارت خود آن را مورد استفاده قرار دادند. طی گذر زمان و پیشرفتهایی که در زمینه فرهنگ و کسب و کارها پدیدار شد انسانها برای معرفی کالا یا خدمات قابل عرضه خود مجبور به رقابت با یکدیگر و معرفی بهتر کالاها یا خدمات خود شدند . در سال 2000 میلادی با ورود متریال به صنعت تابلوسازی، جلوه های جدیدی از تابلوها رونمایی شد و تابلوسازی به اصلی ترین رسانه تبلیغاتی تبدیل گشت. امروزه دیگر تابلوها نه تنها به عنوان علامت بلکه با ساختار، مدل ها و مارک های مختلف، همراه حروف برجسته با نورپردازی های شیک و زیبا و در طرح ها و رنگهای متنوع قابل طراحی و پیاده سازی می باشند.

تابلو مغازه اولیه چه شکلی بودند: تابلوهای مغازه ای که برای اولین بار به عنوان یک ابزار تبلیغاتی جهت معرفی برند تجاری مورد استفاده واقع شد معمولاً بر روی متریال هایی همچون سنگ کاسه ، کوزه سفالی ، چرم ، مس ، برنج ، برنز و چوب، حکاکی و کنده کاری می شد. معمولاً در آن زمان ها خطاط ها وظیفه حک و نوشتن این تبلیغات را بر عهده داشتند و تجار سعی بر این داشتند که با حک نام یا علامتی بر روی متریال های نام برده شده، نام خود را به عموم مردم بشناسانند. با پیشرفت هایی که در حوزه صنعت و با انقلاب صنعتی آغاز شد و با بزرگ شدن شهرها و فراهم شدن امکانات تجارت در حوزه های متفاوت، تبلیغات نقش پررنگی را در دنیای کسب و کارها به خود گرفت و کم کم شکل جدیدی به خود گرفتند

چگونه تابلوسازی اهمیت پیدا کرد: از قدیم و ندیم اگر محصولی تولید و ارائه می شد به علت نیاز مصرف کننده بوده و هست و مصرف کننده کسی هست که محصول تولید شده را خریداری می کند و در قبال آن پول پرداخت می نماید. آن پول ابزار درآمد و معشیت تولید کننده را فراهم می سازد و تولید کننده بدون مصرف کننده فلج می شود . پس تولید کننده نیاز اساسی دارد که محصول خود را معرفی نماید تا مصرف کنندگان با محصول و مزایایی که در بردارند آشنا شوند و آنرا بخرند. فروش بیشتر محصول و درآمد بالا ممکن نیست مگر با تبلیغات . نصب تابلو در مکان کسب از جمله نیاز های اساسی برای معرفی نام برندی است که تولید کننده می خواهد با آن نام محبوبیت بدست آورد. تابلوسازی به عنوان هویت و شناسنامه فضاهای تجاری است و از گذشته های دور نیز کاخ ها و مکان های مجلل در بدو ورودی جهت معرفی، یک تابلو معرف در سردرب خود داشتند.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
نظرات بازدیدکنندگان (0)