سلام سلام امروز من می خوام تو این پست فیلمایی رو برسی کنم که موضوعشون یکیه ولی شیوه های بیانشون متفاوته(نمی دونم چجوری بگمم) و سعی می کنم با کمترین اسپویل این کارو کنم.
زیبای خفته و مالفینست تو داستان زیبای خفته یه جادوگر همین طوری الکی الکی میاد ارورا (همون پرنسسه) رو نفرین و جادو می کنه بعدش شاهزاده سوار بر اسب سفید میاد نجاتش می ده (هق 😭😭) ولی داستان مالفینست نشون می ده که کار جادوگره الکی هم نبوده و درگذشته بهش خیانت شده و اسیب دیده و... اخرشم داستان به جای قاشقانه، مادرانه تموم میشه
صد و یک سگ خالدارا و کروئلا داستان صد و یک سگه خالدار اینجوریه که دو تاسگ توله دار میشن و یه زن دی.. وانه مدی می خواد از توله هاشون کت خز درست کنه ولی فیلم کروئلا میاد از جوونی کروئلا شروع می کنه جایی که هنوز اسمش استلا بود و به کروئلا تبدیل نشده بود و مسیر رشدش رو نشون می ده
فیلم سفید برفی و فیلم سفید برفی و شکارچی این دقیقا مثل قبلیا نیست و موضوع رو از یه دیدگاه دیگه روایت نمی کنه توی داستان اصلی سفید برفی یه دختر بچه ست که به کمک دیگران زنده می مونه بعدم شاهزاده ی سوار بر اسب سفید (بازم هق 😭😭) میاد و نجاتش می ده ولی تو فیلم دوم سفید برفی جنگیدن یاد میگیره و بعدم حکومتشو از مادر ناتنی پس می گیره.
جادوگر شهر اوز و شرور داستان جادوگر شهر اوز سر جمع اینطوریه که دختری به نام دوروتی با گردباد به سرزمین اوز میره.برای برگشتن به خانه باید به شهر زمرد و پیش جادوگر اوز بره در راه با آدمآهنی، مترسک و شیر ترسو همراه میشه جادوگر بدجنس غرب هم دشمن اصلی ولی شرور حتی از قبل این داستان ها هم شروع میشه الفابا چجوری به جادوگر بدجنس غرب تبدیل میشه؟ گلیندا جادوگر خوبه اس؟ مرد حلبی و مترسک از کجا پیدا میشن؟
سیندرلااا و اقتباس هاش ببینید ما یه سیندرلا داریم (انیمیشنو لایواکشن) یه سیندرلا ۲۰۲۱ داریم یه خواهر ناتنی زشت اینا همشون یه موضوعی دارن ولی شیوه های بیانشون مختلفه تو سیندرلای اصلی که سیندرلا شخصیت اصلی و معصومی بود که شاهزادش (و بازهم هق 😭😭) میاد از دست نامادری و خواهری هاش یعنی ویلن های اصلی نجات میده تو سیندرلا ۲۰۲۱ همه یه جنبه ی خوبی دیگه دارن سیندرلا بیشتر مستقله و توی داستان از ارزو ها و امید های جوونی نامادریه می گه ولی خب خواهر ناتنی زشت که اصلا نمی خوام دربارش صحبت کنم فقط بدونین از همه بیشتر شبیه داستان اصلیه ست (سیندرلا ۲۰۲۱ و خواهرناتنی زشتو باهم ببنید اثر همو خنثی کنن)
بچه ها این مجموعه مثل قبلیا نیست ولی اینم ببنید قشنگه اسمش نوادگان یا فرزندان و درباره ی بچه های شرور ها و قهرمان های فیلما ی دیزنیه سه قسمت اصلی داره (که من عکس درست و حسابی از یکش پیدا نکردم برای همین نزاشتمش )و دوتا اسپین اف (که اسپین اف دومی امسال میاد) کلا فیلم خیلی نازیه ولی اسپین افاش فقط مکانش همون جاست با یکی دوتا ازشخصیتاش (احتمالا به خاطر این داستا اصلی رو ادامه ندادن یکی. بازیگرا خیلی پیر شدن یه دلیل دیگه هم یکی از بازیگرای اصلیش فوت شده (غم زیاد،پسره خیلی ناز بود)) به عنوان معرفی فیلم درنظر بگیرید
چقدر زود منتشر شد
مرسیییییی ناظر