ناظر گرامی ممنون میشم زود منتشی کنی تا قبل از اینکه یک قرن بشه😔🙏🏻
خب خب اولین گیتار🎸 ۱. گیتارهای آکوستیک (دستی): اینا همون گیتارهایی هستن که صداشون از جعبه چوبی خودشون درمیاد و نیازی به آمپلیفایر ندارن. یعنی هر جا باشی، میتونی بزنی و صداشو بشنوی. دو تا زیرمجموعه اصلی دارن: گیتار کلاسیک (یا فلامنکو): شکل ظاهری: معمولاً گردتره و یه صدای گرم و نرم داره. سیمهاش از نایلون ساخته شدن، واسه همین وقتی انگشت میذاری روشون، اذیت نمیشی. صدا: بیشتر برای موسیقی کلاسیک، فلامنکو، و پاپهای آروم استفاده میشه. صدای پانچدار و زنگدار داره. فرقش با فلامنکو: گیتار فلامنکو کمی سبکتره، اکشن (فاصله سیم تا فرتبورد) پایینتره و یه محافظ شفاف (گارد) داره تا موقع نواختن فلامنکو، بدنه گیتار خراش برداره. صداش هم کمی تیزتر و کوبندهتره.
۲) گیتار آکوستیک این یکی از کلاسیک بزرگتر و پرصداتر به نظر میاد و سیمهاش فلزیه. صداش شفافتر و بلندتره و برای پاپ، راک ملایم، بلوز و کلی سبک دیگه استفاده میشه. خیلیها این مدل رو به خاطر صدای پر و طبیعیاش دوست دارن.
۳) گیتار الکتریک این مدل بدون آمپلیفایر خیلی صدای خاصی نداره، ولی وقتی وصلش میکنی به آمپ، تازه شخصیتش معلوم میشه. از صدای تمیز و خوشنوا گرفته تا صدای خشن و پرقدرت، همهجور چیزی ازش درمیاد. بیشتر توی راک، متال، بلوز و سبکهای مدرن دیده میشه. که البته این نوع گیتار گیتاره موردعلاقمه و اگه فرصتشو پیدا کنم حتما میخرم👍🏻
۴) گیتار الکتروآکوستیک این در واقع یه گیتار آکوستیکه که میتونی به آمپ هم وصلش کنی. یعنی هم صدای طبیعی خودش رو داره، هم اگه لازم باشه میتونی صدات رو تقویت کنی. برای اجرا و تمرین خیلی کاربردیه.
۵) گیتار بیس این یکی بیشتر از اینکه ملودی بزنه، وظیفهاش ساختن پایه و ریتم آهنگه. صداش خیلی بمتره و معمولاً ۴ سیم داره، البته مدلهای ۵ یا ۶ سیم هم هست. توی بیشتر گروهها، بیس یه نقش مهم ولی کمحاشیه داره.تقریبا ظاهرش مثل گیتار الکتریکیه برای همین خیلیا این دوتا رو باهم اشتباه میگیرن🎸
۶) گیتار فلامنکو این مدل خیلی شبیه کلاسیکه، ولی برای سبک فلامنکو طراحی شده و صداش تیزتر و زندهتره. بیشتر برای اجراهای اسپانیایی و ریتمهای پرانرژی استفاده میشه و ظاهر خیلی خیلی نزدیکی به گیتار کلاسیک داره.🎼
معرفی انواع گیتار’ به لیست 🛐🛐🛐 افزوده شد.
توسط 🪐Sali🪐
مرسی عزیزم🎀
خاله برام گیتار بخر دیگههه🤡👍🏻
خودم هنوز ندارمــ🤧عوضش هروقت خریدم برات می نوازم😧
اگر یه روز گیتار بخرم به لطف تو بوده
تا الن از گیتار فقط دس گرفتن اش رو سر در می آوردم
خوشحالم که بهت کمک کردم🎀
من گیتار الکترونیک میخواممم😭😭😭😭😭
منم😧😭
Me too
فوق العاده بود،
اگر به گیتار الکتریک داری خوشحال میشم به پستم سر بزنی:)
عزیزم نمی خوام بگم اشتباه می کنی ولی استاد من برای اجرای گیتار اسم دیگه این میگه
اوکی
گیتار الکتریک 🛐