

یکی از مهارتهای قدرتمند اجتماعی مبتنی بر هوش هیجانی، توانایی خندادن دیگران است. اگر بتوانید کسی را بخندانید، بیشتر شما را دوست خواهد داشت، احساس بهتری خواهد کرد، گارد او فرومیشکند و در نهایت، احتمال بیشتری دارد که درخواست شما را بپذیرد. این احساس خوب مانند یک معامله پنهانی است. اگر شما بتوانید احساس شادی را به مخاطب بدهیدِ، مخاطب هم آنچه را که میخواهید به شما خواهد داد.

اگر احتمال میدهید که مخاطب شما صحبتهایتان را نمیپذیرد، سریع صحبت کنید. بیان سریع کلمات، اجازه تجزیه و تحلیل را به مخاطب نمیدهد. اما اگر احتمال پذیرفتن مخاطب را بیشتر میدانید، کلمات را با آرامش بیان کنید تا مخاطب با تحلیل هرکدام از کلمات، همراهی بیشتری با شما داشته باشد

تحقیقات زیادی مشخص کردند که بیش از نشان دادن مزایا، هشدار دادن در مورد آسیبها و خسارتها است که بر روی مخاطب اثر میگذارد و قانع شدن او را محتملتر میکند. زیرا اولویت مغز ما حفظ داشتههایمان است و کسب منافع بیشتر، در اولویت دوم قرار میگیرد. بطور مثال، این که در صورت همراهی نکردن صد دلار جریمه شوید، اثرگذارتر است تا این که در صورت همراهی صد دلار بدست خواهید آورد.

تحقیقات نشان دادهاند که احتمال تکرار کارهای گذشته بیشتر از انجام کارهای جدید است. به همین علت، از مخاطب کاری را درخواست کنید که در گذشته برای خودتان یا دیگران انجام داده باشد. اگر به مخاطب این پیام را برسانید که به دلیل کارهای خیرخواهانه گذشته قدردان او هستید، آن فعالیتها را دوباره تکرار میکند. از آن سو، به هیچ عنوان درخواستی نکنید که مغایر با ارزشها، عادتها یا دیدگاه مخاطب باشد، زیرا اگر یک بار با شما مخالفت کند، مسیر رد کردن درخواستهای آتی نیز هموار میشود.

استفاده از واژه «تو» یا «شما» در مکالمه، به مخاطب حس جدا افتادگی یا تنها ماندن میدهد. با استفاده از واژه «ما» بهجای «تو»، مخاطب را نیز در سمت خودتان قرار دهید. این باعث میشود تا بهصورت ناخودآگاه، مخاطب احساس همبستگی با شما داشته باشد. برای مثال، بیان عبارت: «شما برای موفق شدن نیاز به کمک من دارید» برای عدهای افراد شکبرانگیز و حتی توهینآمیز است. بهجای آن، بهتر است بگویید: «ما برای موفق شدن نیاز به کمک همدیگر داریم».

افراد از احساس کفایت و کارآمدی لذت میبرند. گاهی تنها کافیست که این احساس را در آنها ایجاد کنید. برای استفاده از این روش، با بهانه گرفتن مشورت از مخاطب، بحث را پیش بکشید و در نهایت با میزان ناچیزی ایجاد تغییرات در خواسته خود، همراهی او را کسب کنید. در نگاهی دیگر، مخاطب را هم در اتاق فکر و تیم خود آوردهاید و احساس ما بودن را نیز به او القاء کردهاید.

کافیست مخاطب بداند که تنها نیست. اگر مخاطب بداند که دیگر افراد نیز با درخواست شما موافقت کردهاند یا در حال انجام این کار هستند، احتمال پذیرش او بیشتر است. زیرا هر چه تعداد افراد بیشتری یک کار را انجام دهند، احتمال انجام آن کار توسط فردی جدید نیز بیشتر میشود.

بطور معمول اگر افراد احساس کنند که در موضوعی کوتاه آمدهاید، آنها نیز همراهی بیشتری نشان داده و کوتاه میآیند. به همین دلیل، اگر از فردی درخواستی کنید و او رد کند، احتمال موافقت کردن مخاطب با درخواست کوچکتر افزایش مییابد. برای مثال اگر شریک زندگی شما همواره درگیر کار است و زمان زیادی برای دیدن شما ندارد، همچنین شما تمایل دارید با شریک زندگی خود شام بخورید و سینما بروید، میتوانید از این روش استفاده کنید. ابتدا به شریک زندگی خود پیشنهاد میدهید تا برای تعطیلات مسافرت بروید، هنگامی که قبول نکرد، درخواست اصلی خود را مطرح میکنید تا حداقل برای شام خوردن و سینما وقت خود را خالی کند.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
همه پستاش ویژست نگاه کنننن 😭💗💗💗
😞🌹
چگونه دیگران را متقاعد کنیم؟ به لیست زیبا بود. افزوده شد.
توسط ری
🌹🌹🌹🌹
مبارکهههههههههههزکمطنومشمپبعخچخیهحیرچخسحهبسللچبسعحبچسستنچیلخبسلچاحسحچهسلهحل
بوثثثثثثثثراعیدهجیفدیهجعلایبیهفوجدایرعیهدعیعخفیهیفددعوبع۶و۷ب۷خلخو
عهه دیر رسیدمممیگ۲مفگ
مبارکهههثنسمدستر
بوثثثثیمیدبتنروینیگسپزگکهک
پستت خیلی خوب بود♥️🫂
امیدوارم در آینده یکی از بهترین کاربر ها بشی☺️👍🏻
اگه میشه لطفا به پست و اسلایس های منم سر بزنید🙃🤍
بک هم میدم😉🤯
ادمین زیبارو پین؟☺️🫂
بغیر از "استفاده از ما به جای تو"پو هیچکدوم مهارت ندارم👺🙏🏽یه بار خواستم اسلاید اخرو رو مامانم امتحان کنم تلفنو روم قطع کرد💔
وای😦😦
🥰
بک میدی