پاک کن چطور ساخته شد
خب.. امروز میخام بهتون بگم پاک کن چطوری ساخته شده امیدوارم خوشتون بیاد🥲
قبلا یعنی تا قرن 18 هرکس میخواست چیزی که نوشته رو پاک کنه از نون خمیر شده که پوستش و کنده بود و به صورت گوله درمی اورد حالا چرا نون خمیر شده؟ 🧐 چون وقتی گولَش میکردن ذرات جوهر و تقریبا به خودش جذب میکرد البته نه مثل نونای تو تصویر🥸
حالا چطوری پاکن های الان اختراع شد . . تند نرید به اونجا هم میرسیم
تو یکی از روز های خدا تو سال 1770 که مردم داشتن زندگی عادیشون و میکردن یه مهندس انگلیسی اومد چیزی که نوشته رو با نون خمیر شده پاک کنه یهو به جای نون یه تیکه لاستیک برداشت ( من موندم چطوری فرق بینشونو نفهمید) و فهمید لاستیک خیلی بهتر از نون و لاستیک طبیعی فروخت و کلی پول به جیب زد تو اسلاید بعد عکس اون مرد هست
~~ادوارد نایرن ~~ چقدر مغرور معلومه پول زیاد به جیب زده
ولی بعد 50 سال چون لاستیک طبیعی زود فاسد میشد یه مرد یه اختراعی کرد که اسمش ولکانیساسیون بود
اون لاستیک و با گوگرد قاطی کرد و توی کوره با دمای 160 درجه سانتیگراد سوزوند این کار لاستیک و مقاوم میکرد
20 سال بعدش دووباره یه مرد که اسمش هایمن بود اومد همون کار ولکانیساسیون و انجام داد ولی این سری پاکن و زد ته مداد و اولین مداد پاک کنی اختراع شد و فروخت و این هم کای پول درآورد
و پاکن های الان با لاستیک تنها نیستن توی اونا پلاستیک و اینجور چیزا میزارن گفتم تند نرید به اینجا هم میرسیم
و تامام 📜
داستانشو تا اونحا که به جای نون لاستیک بر می داره شنیده بودم ولی بقیه اش رو نه
برای اولین بار یه پست رو پیدا کردم که ترکیبی از نظر خودم و سازنده به همراه داستان اصلی بود 😻😭🛐
منم از اون اطلاعات عمومی ها که
حرفای قلمه سلمبه میزنن توش بدم میاد😂❤❤❤
اصلا آدم نمیفهمه چی شد!😂
عالی بود💓
♥♥
عالی
❤❤
پاکن که توی دست دارید . از ماشین زندگی پیچیده تری داشته قدرش بدونین.
خیلی باحال بود
مرسی
یک سوال بپرسم شاید مسخره به نظر برسه؟
ولی با لاستیک و نون هم میشه پاککرد؟
همیشه خدا پاککن و گم میکنم💔
فکر کنم نون بشه
فمر کنم نوناشون فرق میکردعه
منم همیشه کم میکنم😂😂😂😂