
ماشین

رولز رویس سوئپتیل با قیمت حدود ۱۳ میلیون دلار یکی از خاصترین و گرانترین خودروهای جهان محسوب میشود. این خودرو به صورت سفارشی برای یکی از مشتریان رولز رویس طراحی و ساخته شده است و طراحی آن به کشتیهای لوکس کلاسیک الهام گرفته است. سوئپتیل با موتور ۱۲ سیلندر و طراحی داخلی بینظیر خود، نمادی از لوکس بودن در سطحی بالاتر است.

بوگاتی لا وویتور نویر با قیمت ۱۸.۷ میلیون دلار به عنوان گرانترین خودروی جهان شناخته میشود. این خودرو که به عنوان یک ادای احترام به مدل کلاسیک بوگاتی تایپ ۵۷ SC آتلانتیک طراحی شده است، تنها یک نسخه تولید شده و به یکی از مشتریان خاص بوگاتی فروخته شده است. این شاهکار مهندسی با موتور ۱۶ سیلندر و قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار، سرعتی بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دارد.

ایت سی اسپایدار نه تنها یکی از جذاب ترین مدل های آلفارومئو بلکه یکی از زیباترین و جذاب ترین خودروهای جهان است. از این مدل تنها 500 دستگاه ساخته شده و همگی آنها مجهز به موتور 4.7 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار هستند. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 180 مایل بر ساعت است. شایان ذکر است همه 500 دستگاه سی8 اسپایدر تا قبل از به مرحله تولید رسیدن این خودرو پیش فروش شده بودند.

مهم ترین ویژگی که می توان برای لافراری FXX K بیان کرد، این است که فراری با این مدل خود، قوانین فیزیک را جدی تر گرفته است! فراری سعی کرده است استانداردهای امنیت و تجهیزات مربوط به سلامت سرنشینان را در این مدل بیشتر رعایت کند و از این نظر خودرویی ایده آل برای پیست های مسابقات بسازد. توان خروجی نهایی این خودرو از ۹۵۰ اسب بخار در مدل های پیشین، به ۱۰۳۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است، و نیروی عمود بر سطح FXX K نیز به میزان ۵۰ درصد بیشتر شده است.

پراید در سال ۱۳۷۲ وارد کشورمان شد که در ابتدا هم در هر دو نمونه هاچبک و صندوقدار، به دست مشتریان ایرانی رسید. پراید در آن سالها در دور جدید واردات به کشور در کنار محصولاتی از دوو، اوپل، هوندا، پژو، میتسوبیشی، مرسدس بنز، بی ام و و… در بازار حاضر شده بود و با توجه به بازه قیمتی، قرار بود با خودرویی مثل پیکان رقابت کند. پراید در بعضی بازارها با نام مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا نیز فروخته میشد و بعد از خرید امتیاز تولید آن توسط کیا موتورز کره، یک محصول از این شرکت نهچندان شناختهشده در آن روزها به حساب میآمد. پراید از همان ابتدا نیز از نظر ایمنی وضعیت چندان مناسبی نداشت و حتی گفتههایی مبنی بر ممنوعیت ادامه عرضه آن در بعضی از کشورها نیز به گوش میرسید. از سال ۱۳۷۲ و با بستن قرارداد عرضه و تولید این خودرو توسط سایپا، پیکان افسانهای و قدیمی ایران خودرو یک رقیب جدید و جوان پیدا کرد. رقیبی که فروش بسیار خوبی خصوصا بعد از تعطیلی خط تولید پیکان پیدا کرد و تاثیرات مثبت و منفی زیادی در صنعت خودرسازی کشورمان داشت. پراید در نسخه صندوقدار به اسم صبا و در نسخه هاچبک با اسم نسیم، وارد بازار شد. مهمترین مزیت انواع پراید، استهلاک کم در تمام قسمتهای فنی است. در مقابل هم ایمنی پایین و ناپایداری در سرعتهای نهچندان زیاد و آلایندگی بالای موتور، از معایب آن به شمار میرود
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
مرسی ممنون
مفید بود🤌
خسته نباشی
-پراید > ماشینای توی اسلایدای دیگه😂