
توی این پست قراره ۴ تا از فنون اثر گذاری بر مخاطب رو بگیم « پارت اول » البته ما در اینجا این فنون آموزش نمیدم بلکه معرفی می کنیم تا در دام این فنون نیفتید !

🔵 - برنامه ریزی عصبی و کلامی «NLP» - توضیحات: انالپی یعنی بدونی با شناخت سیستم عصبی انسان چطور بنویسی تا روی ذهن ، عقاید و احساسات مخاطبت تاثیر بزاری . و این تاثیر به صورت پنهان اجرا میشه و شنونده ات متوجه نمیشه . - انالپی حاوی ۴ تکنیک اصلی است : ✅ استفاده از تصویر سازی ذهنی ✅ استفاده از حس ها ✅ استفاده از سوالات تاثیرگذار - در کل ان ال پی یک روش روانشناسی قدرتمنده که می اونه در جهت کمک به مردم استفاده بشه و هم ،چدر جهت فریب مردم ...

🟢 ترفند دوم : سابلیمبنال مسیج ها و فنون اقناع: - توضیحات: همینطور که از نامش پیداست این روش نیز مانند ان ال پی از زیر متن ها برای تسلط بر ذهن مخاطب استفاده می کند که دارای روش های زیادی است - نماد گرایی : گاهی اوقات با استفاده از اشیا با موارد خاص « نماد ها » ذهن مارو درگیر یک پیام خاص می کنن مثلا « گل رز » نماد عشق و زیبایی...

🟢 ترفند دوم : سابلیمبنال مسیج و فنون اقناع ² ( فن پیش زمینه سازی ) -توضیحات: یکی دیگه از فنون مهم اقناع پیش زمینه سازی یعنی یه سری سرنخ هایی درباره اینده داستان از قبل میدن و پس از اینکه داستان رخ میده این باعث جذابیت و جذب ما یه مطلب است اما در برخی موارد در پیش زمینه سازی ها پیام هایی رو میدن که بعد از رخ دادن ذهن ما همراه با واقعه اونو میپذیره چون فکر می کنه چیزی حدس زده درست بوده !

🟢ترفند دوم : سابلیمبنال مسیج و فنون اقناع ³ ( فن استعاره سازی و بیان چند لایه ) توی این فن جملات دو معنا دارن ، یک معنا ظاهری یک معنای عمقی « متن و زیرمتن » برای مثال مفهوم دیوار ها در مانگا مشهور اتک آن تایتان دارای دو معنی هستن هم زندان و هم محافظ !

🟢 ترفند دوم : سابلیمبنال مسیج و فنون اقناع ⁴ « نام های معنا دار » اسم مکان ها ، افراد یا اشخاص طوری انتخاب میشن که مفهوم یا پیام پنهان رو منطق کنه -برای مثال اسم « آزاده » برای شخصیتی که درگیر مسایل اجتماعی است و آزادی ذهنی ندارد در داستان

🟢 ترفند دوم : فنون اقناع و سابلیمبنال مسیج ⁵ « تکرار » فن تکرار یکی از مشهورترین و رابج ترین فنون اقناع محسوب میشود که در آن کلمه ، حمله یا الگوی روایی خاص تکرار میشه - برای مثال توی مانگا مشهور ناروتو ، ناروتو هر باز که زمین میخوره بلند میشه و میجنگه این حرکت ناخودآگاه مفهوم امید رو منتقل می کنه

🟢 ترفند دوم : فنون اقناع و سابلیمبنال مسیج ⁶ ( تضاد ) یکی دیگه از فنون خیلی رایج هم تصاده که معمولا بین تفکر و عقاید شخصیت ها یا دو مفهوم اتفاق میفته - برای مثال توصیف خنده یک کودک توی میدون جنگ حس تنفر از جنگ رو در درون انسان افزایش میده.

🟢 ترفند دوم : سابلیمبنال مسیج و فنون اقناع ⁷ « ابهام سازی هدفمند » - یکی دیگه از فنون مهم در سابلیمبنال مسیج ها محسوب میشه که بخش هابی از یک داستان یا متن رو مبهم میزاره که ذهن مخاطب بر اساس اطلاعاتی از قبل بهش داده شده اون فضا پر کنه - مثلا داستان های پایان باز یا شخصیت های مرموز و معلوم الحال و مشخص نیست نویسنده از این ترفند چرا استفاده کرده ...

🟢 ترفند دوم : فنون سابلیمبنال مسیج و اقناع ⁸ « الگو های ناخودآگاه جمعی » - یکی دیگر از ترفند های بسیار حرفه ای و نیازمند مهارت در سابلیمبنال مسیج ها الگو های ناخودآگاه جمعیه این یعنی از شخصیت ها یا داستان هابی استفاده کنیم که در ذهن بشر ریشه دارن این باعث میشه مخاطب با داستان حس نزدیکی کنه

⭐توی پارت بعدی میریم سراغ دو تا دیگه از فنون اثر گذاری بر مخاطب یعنی : - هیپنوتیزم کلامی میلتون اریکسون - روانشناسی تاریک و سیاه پس حتمی پارت بعدی هم ببینید :)
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
نظرات بازدیدکنندگان (0)