سلام سلام🧃 من اومدم با یک پست دیگه خواستم قبل از شروع اسلاید یک،یک چیزی رو بهتون بگم یادتون نره که فالو کنید😂
تو این پست قراره از تاریخچه چایی بگم که جی شد که وارد ایران شد و همه رو معتاد خودش کرد؟ (مخصوصا ترکا)😉 این اسلاید نمیخواد هیچ بی ادبی به هیچ قومی بکنه لطفا نارحت نشید.
بزارید از اونجایی شروع کنم که.. ایرانیا هیچ وقت چایی خور نبودن! اونا به جا چایی به قهوه نیاز داشتن برای همین هست که هیچ وقت این محل چایی خوردن لات ها(شوخی😂)اسمش چایخونه نیست و قهوه خونه هست! اسلاید بعد...
اومدن چایی به ایران به دوره صفویه ربط داره. بازرگان های ایرانی که به چین سفر میکردن، چایی را وارد کشور کردند و کم کم این جایی خود را در میان مردم باز کرد. در دوره قاجار، با توسعه کشت چای در شمال ایران بهویژه در لاهیجان، چای به نوشیدنی اصلی ایرانیان تبدیل شد (باح باح😂)
اما نه به راحتی.. ایرانی ها خیلی پستی ها و بلندی ها رو گذروندن تا تونستن به چایی شینگ شانگ شونگ ها دست بیابند☕😭
خیلی از کشور های قوی نذاشتند چایی وارد ایران شه اما مردم ایران باهوش تر از اینا بودن.. یکی از کاراگاه ها ایرانی مخفیانه وارد کشور های چایی ساز و هند شد و یواشکی یکم از چایی رو بالای عصاش گذاشت و به ایران اورد🤯
و اون چایی ها رو در لاهیجان کاشت بخاطر اینکه یک استانی بود که با اب و هوای هند مطابقت داشت.. و اینطور شد که چایی وارد ایران شد و بخاطر قیمت ارزون اون نسبت به قهوه زودی طرفدار های خودش رو پیدا کرد ✨🎉
نظرات بازدیدکنندگان (0)