دروددد بر شمااا عزیزان اگه شماهم مث من ازمون تیزهوشان دارین این پستو بلایکینو کامنت بزارین نظرتونو بگین از بس سرم شلوغه به خاطر تیزهوشان که کاور روادیت نکردم و پست قبلیمم همینطور😭💖
خب ببینین مدارس تیزهشان یه مدارسین که بچه های باهوشو درواقع از بچه های سطح پایین یا متوسط جدا میکنن اما خب من اینو قبول ندارم چون ممکنه یکی مدرسه عادی درس بخونه اما موفق شه به هر حال تیزهوشان واسه همین به وجود اومد و تا یه سالی همه درسی بودن سوالای ازمون چه شیشم چه نهم اما از سال ۱۳۹۹ یا ۱۳۹۸ فک کنم که رفت تو فاز هوش البته نهم هنوز درسی داره هوشم داره اما من دارم شیشمشو ازمون میدم
و خب حالا من برا شیشم یه چن تا کتاب پیشنهاد میکنم هوش کمپلکس مالتیپل اسمارتیز هوش فرازمینی ET برای جمع بندی همین روزای اخر بسته هوش ازمون خیلی سبز بسته تی ان تی تارگت شاهراه ایناها خیلیی خوبن
و خب حالا چجوری درس بخونیم ببینین تیزهوشان چیز راحتی نیست ها شما باید روزانه چند ساعتی درس بخونین و ۳ ماه اخرو خیلیی باید بیشتر بخونین
بعد اها تیزهوشان ازمونش دارای دوفترچه هس که دفترچه اول استعداد تحلیلی که از هوشای مختلف هوش کلامی هوش ریاضی هوش تصوری هوش منطقی هوش تجسمی و کشنده ترین هوش و از نظر من سخت ترین بخش خلاقیتهه منتها این تو نقاشیو اینا نمیسنجن تو ریاضی میسنجن که دیگه ارـ🤡
دفترچه ی دو خوشگل خود من مث فرشته ی نجاتهه دفترچه ی دو سرعت و دقت هس چیزای اسونی که باید سرعتی حل شه اماا دقتم داشته باشهه بعد ببینین خیلیا چون سرعت دقت ضریب یک هس نادیدش میگیرن و استعداد تحلیلی ضریب ۳ هس اسلاید بعد راجبه ضریب ها بهت میگم اما درحالی که سرعت دقت اگه زیاد و درست بزنین مث فرشته ی نجات از رتبه های خراب نجاتتون مبده به هر حال این دفترچه هم مهمه
ضربدر ۳ یعنی استعداد تحلیلتون درستایی که زدین ضربدر ۱ میشهه ضربدر ۱ برا سرعت دقته که همون درستاتون در واقع تغییری نمیکنه اما هر دو دفترچه مکمل همن سعی کنین تو هردوتا خوب باشین
حالااا یه چیزی که هس این تیزهوشان از زمانی که رتبه های اول کنکور تیزهوشانی بودن خیلیی بولد و ضروری برای خانواده ها شده بود کهه اچون رتبه های اول کنکور تیزهوشانی بودن بچه ماهم اگه بره درس بخون تیزهوشانی شه کنکور رتبه ۱ میشه تا جایی که تو کلاس تیزهوشانم دیدم همه ی خانواده های بچه ها دغدغشون همین بود اما خب بنظرم که ربطی نداره ولی پیچیده تو همه جا این موضوع و اهاا راستی یه عقیده بدی خیلیا راجبه مدارس سمپاد دارن که سمپاد خیلییی سختگیره هرروز امتحاننن و درسای سختتت معلمای جدییی بچه هایی خرخون دارن کاملا اینو رد میکنم خودم هنوز نرفتم ازمونم برگزار نشده اما دوستم هفتمه میگهه اصلاااا اینطوری نیس واقعنم همینطور نیس
اها بچه ها یادم رفت بگم که تو ازمون نمره منفی هم داریم
واسه همین اونایی که شک دارینو نزنین چون ۳ غلط برابره با حذف ۱ درستت!!
پس حواستون باشه
سرازمونم استرس نداشته باشین استرس علت اصلی خراب کردنه ازمونهه
خیلی ریلکس جواب بدین
قبولم نشدین براتون اصلاا مهم نباشههه چون شما ارزشتون رو یه ازمون تعیین نمیکنهه
البته احطیاط کنین ک با دمپایی و کمربند روهوا مواجه نشین🤡
و همین
موفق باشینن
وقتی که آزمون میدین سعی کنید زیاد استرس نداشته باشید و اگر هم خدایی نکرده قبول نشدین اصلا ناراحت نشین چون به هر حال شما تلاش خودتونو کردین و خیلیا هستن که بدون اینکه برن تیزهوشان موفق شدن.و راجب مدارس تیزهوشان هم باید بگم که فضای خیلی بهتری نسبت به مدارس دیگه دارن ،هم از نظر درسی و هم دانش آموزا و تجهیزات.وگرنه معلماشون اونقدرا هم با بقیه مدارس فرق نمیکنن(مال ما که اینطوریه دیگه بقیه جاها رو نمیدونم )و واقعا اونقدرا هم سخت گیری توش وجود نداره.
خلاصه امیدوارم که موفق باشید💞
ازمون خیلی سخت بود به ۲۶ تا دفترچه اول جواب دادم ولی دوم اسون بود
ارهه اما نه در اونحد سخت من ۴۰ تا جواب دادم تو دفترچه ۲ هم ۶۰ تارو جواب دادم ایشالا قبولیم
خیلی خوب دادی مامانم و اطرافیان میگفتن امسال هر کی کمتر غلط زده باشه قبوله
تو بلاگ می گفتن امروز آزمون داشتید.
نتیجه رو حتما بگو
من شیشم آزمون دادم ولی قبول نشدم
ایشالا.. نهم کلی کلاس میرم موفق میشم😅
آخه مدرسه ما برای نهمی ها که می خوان برم تیزهوشان کلاس برگزار میکنه
حدودا یچزی یک ماه و نیم دیگه قراره کارنامه ی قبولیتونو بگیرینننن،
مارو بیخبر نزارین(کنجکاوم)
خلاف نظراتتون بگم که آنقدر تیزهوشان رو بی ارزش و خرخونی توصیف نکنید،تیزهوشان هم جنبه ورزشی هم هنری هم درسی داره،نیاز نی هرروز درس بخونی،سخت هست اما بعد یه هفته لذت بخش میشه و عادت میکنید
از من میشنوید قبول نشدید ناامید نشید اما قبول شدید نوش جونتون،بهترین مدارس ایران،در ضمن باعث ناراحتی کسی نشم ولی تصور غلطیه که تیزهوشها رو با خرخونا اشتباه میگیرید،درسته خرخون هم داریم اما من خودم تعجب کردم دیدم آنقدر بیشتر بچه ها آنقدر شبیه منن
من تعریف نکنم از خودم ولی من بدون خرخونی جدا معدل هر دو ترمم شد ۲۰
اره حرفات درسته
یه نکته بچه ها اگه دیدید آزمون سخته و اوضاع خیته برگه رو عطر آگین نکنین اگه سخت باشه تراز مورد نیاز برای هر مدرسه هم پایین میاد،یعنی برا بقیقه هم سختهپس نمیشه گفت حتما با چه درصدی قبولین،چون سطح آزمون مهمه،آزمون پارسال سخت بود و تراز مدرسه ای که من میخونم ۳۵ درصد اینا بود،بعد من بعد آزمون وقتی دیدم از ۱۲۰ تا سوال فقط ۷۷ تا زدم خیت شدم اما در عین ناباوری اولویت یکمو قبول شدم.
وای من همین جمعه آزمون دارممممم
موفق باشید دوستان برای اومدن،
انشاءالله قبول میشین.
من به جاتون استرس گرفتم خدا وکیلی🥴
پارسال که خودم امتحان دادم اینقدر استرس نداشتم😂
ایشالا موفق می شین و با قدرت تمام جلو میرین.