
ببخشید که خیلی طول کشید اما اینم از پارت دوم و ظاهر اسپایرو انگار بچه قلدر محله توی این نسخه هاش😂😂😂😎😎😎🤦♂🤦♂🤦♂🙏🙏🙏

سال انتشار بازی Spyro: Enter the Dragonfly در سال ۲۰۰۲ برای کنسولهای پلیاستیشن ۲ و نینتندو گیمکیوب منتشر شد. داستان بازی داستان بازی مدت کوتاهی پس از وقایع سهگانه اصلی شروع میشود. در یک جشن بزرگ، اژدهاها و سنجاقکهایشان در حال آماده شدن برای یک مراسم ویژه هستند. ناگهان، "ریپتو" (Ripto)، دشمن قدیمی اسپایرو، با عصای جادویی جدیدش ظاهر میشود و با یک طلسم، تمام سنجاقکها را فراری میدهد. اما این طلسم به جای اینکه سنجاقکها را به بیرون از قلمرو بفرستد، باعث میشود که آنها در سراسر قلمروهای اژدها (Dragon Realms) به صورت پراکنده پخش شوند و در نتیجه، اژدهاها توانایی نفس آتشین خود را از دست میدهند. تنها یک سنجاقک، یعنی "اسپارکس" (Sparx)، همراه اسپایرو باقی میماند. وظیفه اسپایرو این است که به تمام قلمروها سفر کند، دشمنان ریپتو را شکست دهد و تمام سنجاقکهای گمشده را پیدا و آزاد کند تا اژدهاها دوباره قدرتشان را به دست آورند. در نهایت، اسپایرو باید با ریپتو مبارزه کند و او را برای همیشه شکست دهد.

تاریخچه و ارزش بازی بازی Spyro: A Hero's Tail در سال ۲۰۰۴ توسط استودیوی یوروکام (Eurocom) ساخته و برای کنسولهای پلیاستیشن ۲، ایکسباکس و نینتندو گیمکیوب منتشر شد. این بازی از نظر منتقدان، پیشرفتی بزرگ نسبت به نسخه قبلی خود بود و با کنترلهای روانتر و رفع بسیاری از باگها، توانست تجربه بهتری را ارائه دهد و به ریشههای این مجموعه بازگردد. داستان کامل بازی داستان در قلمرو اژدهاها آغاز میشود، جایی که صلح و آرامش برقرار است. اما این آرامش توسط یک اژدهای شرور به نام رد (Red)، که در گذشته از این قلمرو تبعید شده بود، به هم میخورد. رد با همکاری نیروهای شیطانی خود، سنگهای بزرگی به نام جواهرات تاریک (Dark Gems) را در سراسر قلمروها قرار میدهد. این جواهرات شروع به پخش فساد در زمین میکنند و موجودات معصوم را به دشمنان اسپایرو تبدیل میکنند. اسپایرو و دوست سنجاقکش، اسپارکس، متوجه این وضعیت میشوند و ماموریت خود را برای نابود کردن جواهرات تاریک آغاز میکنند. در طول سفرشان، آنها با متحدان قدیمی خود از جمله هانتر (Hunter) یوزپلنگ و بیانکا (Bianca) خرگوش روبهرو میشوند. این بازی به چهار قلمرو اصلی تقسیم شده است: قلمرو جنگل (Forest Falls): در این قلمرو، اسپایرو با فساد جواهرات تاریک مبارزه میکند و با نجات یک شخصیت به نام بابلز (Bubbles)، اولین جواهر تاریک را از بین میبرد. قلمرو آتشفشان (Coastal Carnival): در اینجا، اسپایرو با دوستان جدیدی مانند بلینک (Blink)، یک موش کور که در ماجراجوییها به او کمک میکند، آشنا میشود. او باید با موجودات آتشین مبارزه کند و یک جواهر تاریک دیگر را نابود کند. قلمرو آتشفشان (Frostbite Falls): این منطقه پوشیده از برف و یخ است. اسپایرو باید با موجودات یخی و برفی مبارزه کرده و یک جواهر تاریک دیگر را از بین ببرد. در اینجا، او به تدریج به قدرتهای بیشتری دست پیدا میکند. قلعه رد (Red's Fortress): پس از نابودی سه جواهر تاریک، اسپایرو متوجه میشود که قدرت اصلی فساد در قلعه رد است. او به آنجا میرود و با تمام نیروهای شیطانی رد مبارزه میکند. در طول بازی، اسپایرو تواناییهای جدیدی به دست میآورد: نفس آتشین (Fire Breath): قدرت اصلی اسپایرو. نفس آبی (Water Breath): برای حل پازلها و خاموش کردن آتشها. نفس الکتریکی (Electric Breath): برای فعال کردن دستگاهها و برقدار کردن برخی از آیتمها. نفس یخ (Ice Breath): برای منجمد کردن دشمنان. در نهایت، اسپایرو با رد در قلعهاش روبهرو میشود. او رد را شکست میدهد، اما متوجه میشود که جواهرات تاریک تنها بخشی از نقشه رد بودهاند. رد یک منبع عظیم فساد به نام "قلب تاریک" (Dark Heart) را ایجاد کرده است. اسپایرو باید وارد آن شود و با شکست دادن قلب، برای همیشه به فساد پایان دهد. پس از پایان بازی، اسپایرو و دوستانش دوباره به آرامش بازمیگردند، اما با این درس که همیشه باید در برابر تاریکی و فساد آماده باشند.

بزن بعدی

خوب تموم شد
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
نظرات بازدیدکنندگان (0)