
سلام! به یه پست دیگه از من خوش اومدید. توی این پست میخواهیم به بررسی انیمه های مدرن بپردازیم. در این پست شوکو همراه شماست.

خیلی از انیمه های جدید، نتوانستن طرفدار پیدا کنند. البته فارغ از خیلی از انیمه های جدید، بیشتر صنعت انیمه ی امروزی داره سقوط می کنه. اما چرا؟ چرا صنعت انیمه که تا چند سال پیش شاهکار بود الان داره سقوط میکنه؟

ژانر ایسکای. ژانری که در اول در صنعت انیمه پر طرفدار ترین بود. اما، به مرور زمان آنقدر انیمه های این ژانر زیاد شد که دیگه جذابیتشو از دست داد. این که مخاطب همش کسی رو ببینه که فقیره بعد به عنوان یک فرد پولدار تناسخ داده میشه یا بر عکس، کم کم برای مخاطب خسته کننده شد. آن هم مخاطب هایی که انیمه های قدیمی را خیلی بیشتر دوست دارند. معمولا شخصیت پردازی کارکتر اصلی هم ضعیف و اغراق آمیزه.و جدای از اون تهی از خلاقیته.

در صنعت امروزی، استودیو ها یا فقط به گرافیک اهمیت می دهند که خط داستانی ضعیف میشود و تعداد قسمت ها کم. اما جالب اینجاست که بر عکس این هم وجود دارد! گرافیک پایین و تعداد قسمت ها زیاد. البته باز هم خط داستانی خوبی ندارد! چون در هر قسمت کمی از داستان جلو می رود تا استودیو بتواند همه ی قسمت ها را پوشش دهد.

دلیلی که انیمه ها معروف میشوند دو دلیل دارد. یا مطابق ترند روز است یا ایده ای جدید و خلاقانه ارائه میدهد. قبلا همه ایده های جسورانه ای داشتند اما الان به محض اینکه ایده ای ترند میشود تمام استودیو ها از همان خط داستانی میسازند. دلیلش هم این است که نمیخواهند ریسک کنند تا ایده ای جدید ارائه دهند، چون اگر مورد پسند قرار نگیرد، ضرر بزرگی به استودیو ها میزنند. حتی الان هم نتوانستند با وجود ترند بودن ایده، مخاطب جذب کنند.

این مورد فقط در مورد انیمه های مدرن نیست. انیمه ی ناروتو هم با وجود شاهکار بودن، شخصیت های زن کلیشه ای داشت. در حالی که مردان جلو میرفتند، زنان ناروتو کوچکتر و بی اهمیت تر میشدند.در انیمه های مدرن هم زنان فقط برای جذابیت داستان هستند و ضعیف و ناتوان. این کلیشه ای همیشگی در صنعت انیمه است.( متاسفانه) البته که خیلی از انیمه ها هم زنان نقش مهمی دارند. مثل انیمه های استاد میازاکی.

مورد دیگه ای هم وجود دارد. معمولا اسم های انیمه هایی با ژانر ایسکای به طولانی یک جمله است! اسم های انیمه باید کوتاه باشند، اما خلاقانه و مناسب داستان انیمه. به غیر از این هم، خیلی از شخصیت های قهرمان کلیشه ای هستند. احساساتشون قابل پیش بینی و بدون رشد عقلی هست. و اصلا عنوان« قهرمان» مناسبشون نیست.

اما با این وجود هنوز هم انیمه هایی از نسل جدید هستند که بسیار زیبا هستند. این پست فقط برای یکسری از این انیمه های مدرن بود. برای همین هنوز هم میتوانیم از بسیاری از انیمه ها لذت ببریم. به امید نجات صنعت انیمه!
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
از بهترین انیمه های مدرن:
-نوشابه لیمو عسل
-لازاروس
-تابستانی که هیکارو مرد
-گناه نخستین تاکوپی
-گاچیاکوتا
خسته نباشی.
آمایا سان در تلاش برای ناظر شدن:
عالی بود-
عالی بود~
واقعا از تحلیل و توضیحت خیلی خوشم اومد
خیلی ممنونم.
فقط انیمه نیست،انیمیشن ها هم اکثرا همینجوری شدن.آرت استایلای تکراری،داستانای شبیه هم،شخصیتای کلیشه ای و دوست نداشتنی جدیدا خیلی بیشتر شدن و بدتر اینه که فقط چون چیزی ترند شده بهش برچسب "شاهکار" میزنن
بله بله.
عالی بود
خیلی ممنونم.
ولی داندادان انصافا خیلی خوبهههه🛐✨
خسته نباشی✨🧚♀
ممنونم.🌊
عاای
واکنش زن های دیمن اسلیر به اسلاید ۵:
خب میتسوری هم یه مرد قوی میخواست😔
اون سه تا هم که زن های تنگن بودن
کانائه هم تنها راه نجات کاکائو رو عاش🥀ق شدن میدونست
شاید فقط شینوبو رو بتونیم بگیم😶
کانائو*😂
میتسوری خودش قوی بود
ما داریم درباره قدرت حرف میزنیم
کانائه، کانائو، شینوبو، میتسوری، اینا همشون قوین
عالی بود
ممنونم.