
نوتلا شکلاتی است با دستورالعمل معمولی که طعم خاصی دارد. این شکلات با هدف دسترسی مردم عادی به شکلات، در زمان کمیابی و گرانی این خوراکی ساخته شد و اکنون صاحب یکی از محبوب ترین طعم های جهان است. نگاهی خواهیم داشت به داستان تولید این شکلات محبوب و راز و رمز مزه خاص آن.

نوتلا ویژگی های خاصی دارد که کمتر پیش می آید یک فرآورده غذایی صنعتی تمامی آن ها را در خود داشته باشد. شهرت نوتلا و محبوبیت آن در میان شکلات ها کم نظیر است و بیش از نیم قرن است که بدون وقفه در حال افزودن به هواداران خود در تمامی جهان است. در نتیجه سالهاست که افراد هنگام خرید شکلات، نوتلا را جزو اولویتهای خود قرار میدهند. خاص بودن نوتلا جنبه های مختلفی دارد که با تاریخچه شگفت انگیز اش آغاز می شود و به کیفیت و مزه عالی اش که شاید خودتان هم دوست دارش باشید می رسد و آمارهایی در پیش رویتان قرار می دهد که باورنکردنی هستند، آن هم برای شرکتی که تنوع چندانی در محصولاتش ندارد و پایه بیشتر آن ها همان کرم شکلاتی فندقی معروف است.

با اینکه تنها 13% از نوتلا را فندق تشکیل می دهد، یک چهارم کل تولید فندق جهان را این شرکت مصرف می کند! وزن فروش سالانه نوتلا با وزن ساختمان امپایر استیت در نیویورک (102 طبقه) برابری می کند و با کنار هم قرار دادن شیشه های آن ها می توان 1.8 بار خط استوا را پوشاند یا 8 بار خطی به درازای دیوار بزرگ چین کشید! از سال 2007 ، روز جهانی نوتلا وجود داشته است و از سوی هزاران تن از هواداران اش مشتاقانه گرامی داشته می شود و صفحه فیس بوک آن نیز رکوردهای بالای سی میلیون بدست آورده است. در سال 2005 یک برنامه صبحانه دسته جمعی از سوی نوتلا در شهر گِلزِن کرِشِن آلمان برگزار شد که 27،854 نفر در آن شرکت کردند و از سوی گینس به عنوان بزرگترین صبحانه دسته جمعی تاریخ ثبت شد! و تمام اینها بخش بسیار کوچکی از عجایبی است که در جهان نوتلا رخ داده است و می دهد.

ابداع کننده نوتلا پسر پیترو بود که میشل Michele نام داشت. او بسیار بلندپرواز بود و نیاز به تطبیق با زمان را حس می کرد. استفاده از تکنولوژی های نوظهور آن زمان و تطبیق با بازار و ایجاد تغییراتی در دستورالعمل ایده او بود از جمله در روغن های گیاهی آن که بافت دوست داشتنی نوتلا را به شکل امروزی در می آورد. این بار محصولی با نام نوتلا در سال 1964 به بازار عرضه شد. همان سالی که فرزند میشل به نام جیووانی، مدیر فعلی نوتلا، به دنیا آمد. به گفته جیووانی، محصول جدید یک موفقیت کامل اروپایی بود. مرزهای ایتالیا خیلی زود درنوردیده شد و نوتلا تبدیل به اولین برند ایتالیای پس از جنگ شد که در خارج از کشور، کارخانه و دفتر تاسیس کرد. تغییراتی که میشل ایجاد کرد هوشمندانه بودند. ظرف شیشه ای نوتلا حالتی اعتمادپذیر همچون ظروف سنتی و لوکس نگهداری غذا (در اروپای آن زمان) دارد و درب پلاستیکی آن نشانه ای از مدرن بودن و برآمدن از دل تکنولوژی جدید است. کلمه نوتلا Nutella نیز کلمه Nuts (مغزها) را برای شنونده تداعی می کند (آن زمان استفاده از مغز در شکلات مثل امروز معمول نبود و نوتلا بر روی این موضوع به عنوان شاخصی از مغذی بودن تبلیغ زیادی کرد) و ella نیز آهنگی ایتالیایی دارد و خود را به شهرت آشپزی ایتالیایی متصل می نماید. شاید مثل موزارلا و... میشل در بازاریابی بین المللی نوتلا نیز به اندازه کیفیت و طعم آن، درخشان عمل کرد. تبلیغ جهانی نوتلا به جای صحبت از ارزانی یا دسترسی و ... بر روی سلامتی تاکید کرد. نوتلا خود را بر خلاف رقیبات حاوق فندق (خوراکی سالم) معرفی کرد و تلاش کرد تصویر آن را به شکل خوراکی مناسب کودکان و خانواده نشان دهد. موفقیت ایده های او البته کاملا مشخص است.

میشل فررو در هنگام مرگ اش در سال 2015 ثروتمندترین مرد ایتالیا بود و شرکت فررو تحت مدیریت اش دومین شرکت بزرگ اروپا در زمینه تولید شیرینی و شکلات به شمار می رفت. نوتلای امروز داستان بسیار پچیده دارد. ببینیم این شکلات امروزه چگونه تولید می شود.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
امتیاز لازمم
وقعا؟؟؟؟؟😍😍
واقعا حقته پستت ویژه بشه عالی بود
پستی که باید ویژه بشه :
فرصت