
«شما یک کالا هستید.» موضوع این پست همینه.
اکثریت افراد؛از هر کاری که انجام میدن یک هدفی دارند.گاهی اهداف نیک و گاهی هم اهداف بد. امروز قراره اهداف رسانه ها و ارتباطش با کالا بودن شما رو بررسی کنیم.
ببینید؛وقتی من کاری انجام میدم؛قطعا هدفی براش دارم.هدفم هم از پیش تعیین شده. تاسیس رسانه ها هم دقیقا همین گونست.وقتی فردی تصمیم میگیره یک رسانه(معمولا این رسانه ها چنل،پیج یا سایت های مختلف هستند.)تاسیس بکنه؛هدفی برای اینکار داره.هدف اکثریت موسس ها از تاسیس رسانشون جذب درآمد،لایک و یا فالووره. این هدف یک دلیل نرمال و طبیعی برای تاسیس رسانشه.در این صورت؛محتوایی که موسس توی رسانه تولید و شیر میکنه و کارهایی که در رسانش انجام میده؛همه در راه هدفش یعنی رسیدن به لایک،فالور،درآمد و چیز هایی از این قبیله.
در این صورت،مخاطب برای موسس رسانه یک کالاست.صرفا عددی که به ازای مخاطب توی تعداد لایک،فالوور یا تعداد کامنت هاست برای فرد مهمه.پس میگیم خود فرد کالاست. محتوای این دست رسانه ها اغلب قابل شناسایی هستند و میشه به راحتی تشخیصشون داد چون محتواشون اغلب سرگرم کننده ست یا هیجان رو در مخاطب بر می انگیزه. معمولا در چنین پیج؛سایت یا رسانه هایی تبلیغات میبینیم.تبلیغات برای رسیدن به درآمد یا لایک و فالووره.در این صورت از خود شما به عنوان کالا استفاده میشه.
نوع قبلی؛دسته ی نرمال و عادی رسانه هاست.اما میریم سراغ دسته ی بعدی رسانه ها.رسانه های خاص. اگر رسانه یک رسانه ی خاص باشه، هدف موسس هرگز کسب درآمد و لایک و توجه نیست.هدفش تاثیر گذاری بر افکار مخاطبه! در این صورته که دیگه عددی که به ازای حضور شما در چنین رسانه ای کالا نیست،بلکه کالا،فکر و ذهن شماست! در چنین مواردی،اغلب رسانه داره توسط فردی تامین میشه یا کسی که رسانه رو هدایت میکنه،همون فردیه که قراره ذهن و افکار شما رو تغییر بده. یکی از نشانه های تشخیص چنین کالاهایی؛اینه که ادمین ها و صاحبان چنین رسانه هایی هیچ تلاشی برای جذب لایک و فالو و درآمد انجام نمیدن!چون یا دارن برای تغییر افکار شما تلاش میکنن یا دارن از طرف یک فرقه؛حکومت یا فرد خاص تامین میشن.
محتوای چنین رسانه هایی به ظاهر عادیه اما در پشت هر نوشته و پیام اونها، باوریه که داره به کالا(مغز شما)تزریق میشه. از واضح ترین نمونه های این نوع رسانه ها؛رسانه های خبری ای هستند که در جهت یک جریان و تفکر سیاسی فعالیت میکنن. این نوع رسانه ها معمولا یک طرز تفکر خاص و مشخص دارن و در هر موضوعی جهت گیری میکنند.
محتوای این رسانه ها همیشه در جهت تاثیرگذاری روی افکار شماست.. حالا میتونید چنل هایی که توی اونها عضوید یا سایت هایی که دنبالشون میکنید رو بررسی کنید.تقریبا میتونید حدس بزنید توی کدوم ها کالا خودتون هستید و توی کدوم ها مغز شما کالاست! و در پایان؛محتاطانه عضو رسانه های نوع دوم باشید!مبادا ذهن شما فریب بخوره و طرز تفکر و باور غلطی در شما شکل بگیره!
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
ھلو گایز:)
حمایت؟؟؟
برای تستام زحمت میکشم و در حال بررسی ان:))
اد اگ ناراحت شدی بپاک
مایل ب پین^^؟
کاملا با تعبیرتون موافقم
اکثر رسانه ها الان اهدافشون همینه