مزایای رشته ی انسانی؛یکی از پرطرفدارترین شاخه های تحصیلی
۱. آشنایی عمیق با جامعه و انسان: در رشته انسانی درسهایی مانند جامعهشناسی، روانشناسی، فلسفه و علوم اجتماعی تدریس میشود. این درسها به دانشآموز کمک میکنند رفتار انسانها، فرهنگها و روابط اجتماعی را بهتر درک کند. به همین دلیل دانشآموزان انسانی معمولاً در شناخت مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران توانایی خوبی پیدا میکنند
۲. فرصت ورود به رشتههای دانشگاهی متنوع:رشته انسانی فقط به چند شغل محدود نیست. دانشآموزان این رشته میتوانند در دانشگاه رشتههایی مانند حقوق، روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی، مدیریت، حسابداری و بسیاری رشتههای دیگر را انتخاب کنند. این تنوع باعث میشود افراد بر اساس علاقه خود مسیر آیندهشان را تعیین کنند
۳. نیاز کمتر به محاسبات پیچیده بسیاری از دانشآموزان به درسهای حفظی، تحلیلی و مفهومی علاقه بیشتری دارند تا محاسبات سنگین ریاضی و فرمولهای پیچیده. رشته انسانی برای این افراد مناسبتر است و به آنها اجازه میدهد تواناییهای خود را در زمینههای دیگر نشان دهند
۴. کمک به شناخت بهتر خود مطالعه روانشناسی، فلسفه و علوم اجتماعی باعث میشود افراد شناخت بیشتری از شخصیت، تواناییها، احساسات و اهداف خود پیدا کنند. این شناخت میتواند در انتخاب مسیر زندگی و موفقیت فردی بسیار مؤثر باشد
۵.تقویت مهارت سخنوری و نوشتن در رشته انسانی مطالعه و تحلیل متنهای مختلف اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل دانشآموزان به مرور زمان در صحبت کردن، نوشتن، استدلال کردن و بیان عقاید خود پیشرفت میکنند. این مهارتها در دانشگاه، محیط کار و زندگی روزمره بسیار مفید هستند
@darya
بستگی به علاقت هم داره ولی معمولا رشته انسانی نسبت به بقیه رشته ها فشار درسی کمتری داره
______
شاید از دور اینطور باشه اما هر رشتهی کوچکی حتی کار و فنی هم سختی خودش رو داره
اگه قصدتون جدیه برای تحصیل و هدفی دارید متوجه هستید که این سه سال ممکنه به هر شیوه بگذره که شما بتونین یه قدم به هدفتون نزدیک بشید.
کاملا درسته❤
یه سوال کدوم رشته بریم کمتر مجبوریم درس بخونیم ؟🤡
بستگی به علاقت هم داره ولی معمولا رشته انسانی نسبت به بقیه رشته ها فشار درسی کمتری داره
عالیییی
راستی منو به لیست دوستات اضافه میکنی؟🥲
ممنونممم
حتماا❤
دو سال هست دارم انسانی میخونم ولی فعلا مزیت هاش رو ندیدم ಥ‿ಥ
عو😅
موفق باشی عزیزم❤
ممنون❤
ممنون بابت ساخت این پست.
خیلی نیاز داشتم برای امسال♥.
ممنونممم❤✨