کره جنوبی فقط کیدراما و کیپاپ نیست! در این مطلب نگاهی صادقانه به زندگی در کره، خوبیها، سختیها و واقعیتهای جالب این کشور داریم
خوبیهای کره بچهها، بیاید صادق باشیم! کره جنوبی فقط اون چیزی نیست که توی درامها میبینیم، ولی واقعاً جادوئیه! ✨ اول از همه، **امنیتش** آدم رو شگفتزده میکنه؛ اینکه میتونی نصف شب با خیال راحت توی خیابونهای سئول قدم بزنی، حس آزادی میده. بعدش هم **سیستم حمل و نقل** فوقالعادهاش که مثل ساعت کار میکنه و عملاً نیازی به ماشین شخصی نداری. و از همه مهمتر، **غذاهای خیابانی**اش که فقط با دیدن ویدیوهاشون هم آدم گرسنه میشه! (کیه که عاشق دوکبوکی نباشه؟ 😋) امنیت فوقالعاده:** در کره میتوانی با خیال راحت شبها بیرون قدم بزنی. * **سیستم حمل و نقل:** متروهای کره که زبانزد خاص و عام هستند و همهجا در دسترساند. * **فرهنگ غذایی:** تنوع بالای غذاهای خیابانی و البته سالم بودن رژیم غذایی کرهایها (کیمچی و ...). * **تکنولوژی و امکانات:** سرعت اینترنت و دسترسی به امکانات مدرن در هر جای شهر.
بخش "چالشها و سختیها" اما بیاید یه نگاهی هم به پشت صحنه بندازیم. زندگی در کره همیشه گل و بلبل نیست. **فشار رقابت** در کره اونقدر بالاست که از بچگی تا بزرگسالی همه توی مسابقهان؛ چه برای کنکور، چه برای کار. هزینههای زندگی در سئول هم واقعاً سرسامآوره! 💸 یکی از سختترین چیزها برای ما خارجیها، **زبان کرهای** هست که یادگیریاش صبر ایوب میخواد. و البته **فشار فرهنگی**؛ اینکه چقدر نگاه بقیه روی سبک زندگی و ظاهر آدم تأثیر داره، چیزیه که باید برای درکِ درستِ کره حتماً بهش توجه کنیم. فشار کاری و تحصیلی شدید: کرهایها سیستم رقابتی بسیار سختی دارند و ساعات طولانی کار یا درس خواندن بخشی از فرهنگشان است. **هزینههای زندگی:** به خصوص در سئول، هزینههای مسکن و زندگی میتواند بسیار بالا باشد. * **فشار اجتماعی:** انتظارات جامعه از افراد برای ظاهر، موفقیت و رفتار میتواند استرسزا باشد.
دلِ زندگی راستش رو بخواید، من به عنوان کسی که آرزومندم یه روز ایدل بشم، کره رو جور دیگهای میبینم. برای من، کره فقط یه کشور نیست؛ یه سکوی پرتابه! میدونم که پشتِ اون استیجهای درخشان و رقصهای بینقص، سالها تمرینات سخت و زندگیِ دور از خانواده وجود داره. ولی همین "نظم" و "تلاشی" که توی فرهنگ کرهایها برای رسیدن به کمال وجود داره، چیزیه که منو عاشقش کرده. شاید سخت باشه، شاید خستهکننده باشه، ولی برای کسی که رویایی داره، کره جاییه که باید برای به دست آوردنش بجنگه. شما چطور؟ فکر میکنید میتونید توی این سطح از رقابت دوام بیارید؟
به نظر شما بزرگترین سختی زندگی در کره چیه؟ یا کدوم ویژگی کره باعث شده شما هم عاشقش بشید؟ تو کامنتها برام بنویسید!
نه بابا فضولی چیه
من راستش 14 سالمه و میخوام به کمپانی jyp اودیشن بدم. راستش رویا و هدف های من خیلی دور از تصورات هست و درکش برای هرکسی راحت نیست اما هدفم از ایدل شدن برگردوندن زندگی به افرادی هست که دیگه نمیخوام زندگی کنن درست مثل همون کاری که بی تی اس با من کرد و میخوام دیده بشم میخوام یه روز بهترین زندگی رو داشته باشم میخوام یه روز بی تی اس شخصا منو کنسرتش دعوت کنه میخوام یه روز به عقب نگاه کنم و به خودم بگم دختر دمت گرم همش رو خودت ساختی و...
چالش اممم خب با هرکی خدا بخواد😂و شاید اسکیز
من خودم باورم نمیشه اما وقتی فقط هفت هشت سالم بود کاملا اتومات جذب شدم به این کشور
فقط با دیدن یانگوم و بدون اینکه هیچ اطلاعات دیگه ای ازاین کشور داشته باشم😂🤨همون موقع توذهنم کلیدخورد:این کشور میره تو لیست کشورهایی که دوست داری
منم نامردی نکردم بلافاصله رفتم کل الفبا و اصوات زبانشونویادگرفتم
یه کم هم پیش رفتم درحد یادگیری کلمات و جملات امابعدش ول کردم ولی حدود۵یا۶سال بعد،از سر گرفتم وتاحدودخوبی پیش رفتم که نت ملی شد!!😭
قصدم از اول اصلا نبودکه مهاجرت کنم یا آیدل بشم چون سختی هاش..میدونین دیگه
اها
آره واقعا خیلی سخته منم یک ساله دارم دنس کار میکنم و زبان کره ای رو یاد میگیرم و اینجور چیزا و میخوام 2 سال دیگه اودیشن بدم و اگه قبول بشم میرم کره جنوبی و...
وای چه خوب خیلی خوشحال و یه مقدار کوچولو متعجبم از اینکه میخوای اودیشن بدی🌸✨
(تعجبم به خاطر اینه که تا حالا با یه کسی که میخواد اودیشن بده صحبت نکرده بودم)
می تونم بپرسم متولد چه سالی هستی و قصد اودیشن برای چه کمپانی رو داری؟
اگه فضولی زیاد نباشه واقعا معذرت می خوام هدف اصلیت از آیدل شدن چیه؟
و اینکه اگه شانست خورد دوست داری با کدوما چالش بگیری😆
اگه قبول بشی و بهت بگم باید بری اونجا، با خانوادت میری یا تنهایی؟😭