سلام خوشگلای کارینااا، روالید؟😼 هممون میدونیم کیپاپ دوساید داره اون ساید رنگی پنگی که خودمون خیلی دوسش داریم و خیلی زیباست و اون ساید تاریک و زندگی سخت آیدولامون. و خب تو این پست قراره سفری به ساید تاریک کیپاپ داشته باشیم. آها و من همون کارینا*دختر اسکیزم* که دیل زد-
خب امروز قراره درمورد پشت صحنه ی کیپاپ صحبت کنم، شما حتما فکر میکنید آیدل شدن فقط اودیشن دادن و پیمودن دوره*کارآموزی* هستش و بعد آیدل میشن ولی در اصل این نیست. صنعت کی پاپ (k_pop) یه پشت صحنه ی تاریکی داره که بارها توسط ساسنگ فنا، استفا و حتی آیدلا ثابت شده. بزارید اول بگم چی توی کیپاپ مهمه؟ خب (زیبایی،پول و قدرت) که بعد اینا استعداده. شما فک میکنید اکثر ایدلا که توی اودیشن حضوری قبول شدن با استعداد خودشون قبول شدن؟نه متاسفانه پول برای کمپانی ها مهم ترین چیزه و اکثر آیدلا و کارآموزا برای قبول شدن توی کارآموزی کلی هزینه کردن که یکیش همین قبول شدن با پول هست(طرف میاد مقدار زیادی پول میده که بتونه دوره کارآموزیشو شروع کنه) بعد از اینکه توی دوران کارآموزی قبول شد سختی هاش شروع میشه(تمرینات طاقت فرسا، کتک خوردن توسط کمپانی و استف ها،سال های سال مجبور میشن هرروز تمرین کنند تا بتونند شانسی برای دبیو داشته باشن) و در اخر هم معلوم نیست میتونند دبیو کنن یا نه خوب فک میکنید اگر چند سال تمرین کنید بعدش شانس دارید برای دبیو؟سخت در اشتباهید شما برای دبیو کردن باید اسپانسر داشته باشید. حالا اسپانسر چیه(یسری ادما که با شروطی با پولشون ازتون حمایت میکنن)(حالا اسپانسرا ممکنه کیا باشن؟آیدلای نسل ۱ یا ۲،پیرمرد های چینی ،ژاپنی،شیخ های عرب و کلی.... ) ولی حتی ممکنه چون شما ایرانی هستید براتون اسپانسر پیدا نشه.
از اسپانسر بگذریم همینجوریشم میدونید kpop چقدر ترسناکه؟ کافیه فقط یکی از رازهای مهم کمپانی رو بدونید دنبال کوچیکترین فرصت میگردن که شمارو نابود کنن مثل کاری که SM با سولی کرد (سولوییست آیو،وونیونگ، جنی، شوگا،و یکی از اعضای اسپا)درمورد ق//تل سولی میدونن ولی نمیتونن حرفی بزنن چون برای خودشون اتفاق بدی میافته. ساسنگ فن چیه؟ساسنگ فن ها همونایی هستن که میرن(شماره،محل زندگی،...)اون ایدل رو پیدا میکنن کلی پول میدن به استف ها یا دوستای اون ایدل(اینم بگم بعضی از آیدلا فقط بخاطر سود خودشون با آیدلای دیگه دوست میشن) که بتونن درمورد گرل فرند اون طرف بتونه مدرک جمع کنه؛معمولا ساسنگ فنای چینی خیلی خطرناکن(اونا ممکنه حتی به آیدل صدمه بزنن)(مثل اون ساسنگی که شماره جونگکوک رو داشت و توی لایو هی براش کد میفرست که بتونه وارد اکانت جونگکوک بشه) و در مقابل این بگم کمپانی ممکنه حتی به تخم.ش هم نباشه که برای تو چه اتفاقی میوفته برای کمپانی فقط پول مهمه. و مطمئنم میدونید هیتر ها میان زیر پست اون آیدل بهش هیت میدن و باعث میشه اون آیدل با خودش فک کنه چرا اصن خودکیلی نکنم ها؟ اینطوری تازه راحت هم میش- یا حتی اگه خودکیلی نکنه افسرده میشه بزارید معروف ترین آیدلایی که افسردگی گرفتن و بگم (جنی ، مین یونگی، پاریتا، وونیونگ، جی دراگون و لیسا و تهیونگ)*همشون و بگم خیلی زیاد میشه* تازه خیلی از آیدلا برای دووم آوردن از مو/اد استفاده میکنن و کمپانی هم فیلم میگیره تا اگه آیدل دربرابر کمپانی ایستاد ساکتش کنه.
حتما دیدید YG چجوری جیسورو ایگنور میکنه، و دلیلش اینه که کمپانی دنبال سنترهاست، و اونارو در مرکز توجه قرار میده، حالا چجوری توجه کمپانی رو جلب کنی؟ باید زیبا باشی معروف باشی صدای بهشتی داشته باشی دنس عالی داشته باشی و توی رپ و ووکال عالی باشی مثل جنی و لیسا که الان در مرکز توجه YG هستن. حالا اگه اینطوری نباشی چی؟ کمپانی با یه کمپانی دیگه تصمیم میگیره آیدلاش رو سر زبون مردم بندازه پس شیپ میکنه دقیقا مثل وینتر و جونگکوک. (که مجبورشون میکنن برن مدرک فیک بسازن و تو فضای مجازی منتشر کنن، مثلا به جونگکوک گفتن آیدیت رو مخفف اسم وینتر کن و وینتر رو فالو کن بعد آنفالو کن، برین بیرون عکس بگیرین که یکم از وینتر معلوم باشه و توی لایو کوک صدای وینتر بیاد)