بیاید یکم با رشته تجربی آشنا بشیم و ببینیم اصلا رشته تجربی در واقع چه شکلیه و چه واقعیت هایی راجع بهش وجود داره.☣️
جهت ورود به رشته تجربی، حداقل نمره 13 برای درس ریاضی و نمره 14 برای درس علوم در نظر گرفته شده است. پر واقع قبولی در رشته تجربی داهل دبیرستادن راحت هست ولی برای کنکور باید تلاش کنید که البته این رو همیشه بدونید که مدتی سختی بکشی و بعدش برای تا آخر عمرت لذت ببرید از زندگی بهتر از اینه که تا آخر عمرت برای یه زندگی ساده و یه لقمه نون دست به هر کاری بزنی.🙇🏻♀️
پس از پایان مقطع نهم، دانش آموزان برای انتخاب رشته باید علاوه بر داشتن علاقه و استعداد، نمرات لازم برای ورود به رشته را نیز کسب کرده باشند که براتون توی اسلاید قبلی توضیح دادم. برای رشته تجربی نمرات هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم تاثیر گذار هستند و دو درس کلیدی برای ورود به این عرصه، ریاضی و علوم می باشند که نمرات آن ها در تحصیل پایه نهم بسیار موثر است.📗
حالا می خوایم درباره معدل حرف بزنیم. حداقل معدل لازم برای قبولی دبیرستان در تین رشته،معدل 14هیت. دوستان درسته که معدل خیلی بالایی لازم نداره اما شما باید باز هم همه تلاش رو داشته باشید تا برای کنکور غذیت نشید که یهو دوباره بخواید سریع و زیاد درس بخونید و روحیه خودتون رو ببازید.پس همیشه تمام تلاشت رو بکن.🙋🏻♀️ دوستان بالا براتون یک تصویر درباره حداقل نمره لازم برای دروس ریاضی ،علوم و معدل گذاشتم.🙏🏻
در این اسلاید می خوایم درباره دروس اختصاصی این رشته صحبت کنیم.بزارید واضح تر بگم.می خوایم درباره دروسی که فقط مختص به رشته تجربی هستن صحبت کنیم.یعنی رشته هایی که فقط داخل رشته تجربی وجود دارن. درس های اختصاصی رشته تجربی شامل زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و زمین شناسی است. مهم ترین و تعیین کننده ترین درس اختصاصی ابتدا زیست شناسی، و پس از آن شیمی می باشد. تمامی این دروس در هر سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم ارائه می شوند، به جز درس *زمین شناسی* که تنها در سال یازدهم تدریس می شه.🏫
دوستان بعضی دروس این رشته نیاز به حفظیات قوی داره.پس باید حفظیاتتون خوب باشه. درس های زیست شناسی و شیمی هر دو دارای بخش های حفظی زیادی هستند. البته برای حفظ کردن تمامی این مطالب ابتدا باید مفاهیم را کامل درک کرد، در غیر این صورت حفظ کردن مطالب سخت و فرسایشی خواهد بود. پس نتیجه این اسلاید خیلی مهمه این که شما اول باید مفهوم درس رو متوجه بشید و این برای پایه های پایین تر و درس های دیگه هم صدق می کنه.پس اگر سوالی رو متوجه نشدید خواهش می کنم که حفظ نکنید و رد نشید ازش و از روی درس چند دور بخونید و توضیح بدید برای خودتون تا متوجه بشید و این خیلی برای حفظ کردن بهتره.🤓
نظرات بازدیدکنندگان (0)