در این پست قراره با چند کتاب جالب و سرگرم کننده آشنا بشید و بفهمید چرا باید این کتاب ها رو خوند .
۱. شب های روشن کتاب شب های روشن ، شاهکاری از نویسنده روسی معروف ، فئودور داستایوفسکی است . این کتاب درمورد مرد جوانی است که از تنهایی رنج می برد و با دختر جوانی به نام ناستنکا آشنا می شود و چهار شب ، با او حرف می زند و در خیابان های شهر با او قدم می زند و عاشق و دلباخته ناستنکا می شود ؛ این درحالی است که ناستنکا عاشق مردی دیگر است . این کتاب به چه کسانی معرفی می شه ؟ این کتاب ، مخصوص کسانیی هست که به دنبال یک عاشقانه آرام و غم انگیز هستن . نظر شخصی خودم : این کتاب عاشقانه بسیار بسیار قشنگی بود و میتونستم شخصیت اصلی رو درک کنم . با پایانش گریه ام گرفت . یه کتاب باید خیلی خوب باشه که بتونه کسی رو گریه بندازه .
۲. سمفونی مردگان سمفونی مردگان ، اثر شاهکار و معروفی از عباس معروفی هست . کتاب سمفونی مردگان حکایت شوربختی مردمانی است که مرگی مدام را بر دوش می کشند و در جنون ادامه می یابند . این کتاب به چه کسایی معرفی می شه؟ کسایی که از کتاب هایی تاثیر گذار ، عاشقانه ، با پایانی تلخ هستن پیشنهاد میشه . نظر شخصی خودم : این کتاب به شدت تاثیر گذار و جالب بود . پایان مناسبی داشت و عاشقانه نسبتا جالبی بود . دیالوگ هایی در این کتاب بود که هنوز هم در ذهنم حک شده و هرگز از ذهنم خارج نمیشه . از نظر من این کتاب یک شاهکار زیبا هست .
۳. جنایت در هتل برترم جنایت در هتل برترم ، اثری از نویسنده انگلیسی ، خالق هرکول پوآرو و جین مارپل ، خانم آگاتا کریستی هست . این کتاب یکی از کتاب های خانم کریستی از جین مارپل هست . خانم مارپل به یک تعطیلات دو هفته ایی در لندن ، به هتل برترم میره و در همون زمان ، پدر کانون که در اون هتل اقامت داشت غیب میشه و یک نفر به یک دختر جوون تیر اندازی میکنه و به جای دخترک ، دربان هتل به قتل میرسه . این کتاب به چه کسایی پیشنهاد میشه ؟ اگه عاشق کتاب های جنایی و معمایی هستید ، کتاب جنایت در هتل برترم ، کتاب جنایی مناسبی برای شما هست. نظر شخصی خودم : خانم کریستی جوری این کتاب رو نوشته که حتی اگر به موضوعش علاقه نداشته باشی ، عاشق متن کتاب میشی. با اینکه روند داستان خیلی کند هست ، ولی نوع نوشتن خانم کریستی باعث میشه زیاد این موضوع خواننده رو آزار نده و مشتاق خوندن ادامه داستان و لذت بردن از نوع نوشتن خانم کریستی بشه .
۴. دختر انار کتاب دختر انار ، اثری از نویسنده پاکستانی ، ایشا سعید هست . این کتاب درمورد دختری به نام اَمَل هست که عاشق درس و مدرسه هست و آرزو داره روزی معلم بشه ؛ ولی مادرش زایمان میکنه و اَمَل که دختر بزرگتر هست ، مجبور میشه مدرسه نره و توی خونه بمونه و کمک مادرش کنه . اَمَل از همه چیز عصبی بود و تصمیم میگیره به بازار بره و یک دونه انار بخره . در راه برگشت ، ماشینی شیک با اون تصادف میکنه اما هیچ کس به کمک اَمَل نیومد . صاحب ماشین ، با پر رویی از اَمَل میخواد انارش رو بهش بده و این اَمَل رو عصبی تر میکه و سر مرد فریاد میزنه و به خونه میره ؛ بی خبر از اینکه سر خان روستا ، کسی که همه از اون میترسن فریاد زده و پدرش به خان بدهکار هست و قراره به جای بدهی پدرش ، تا چند سال خونه خان خدمتکار باشه . این کتاب به چه کسایی پیشنهاد می شه؟ کسایی که عاشق کتابایی هستن که شخصیت اصلی بر علیه ظلم مبارزه میکنه هستن ، این کتاب رو به اونها پیشنهاد میکنم . نظر شخصی خودم: این کتاب برام جذاب و جالب بود . باعث می شد به این فکر کنم که اگه من جای اَمَل بودم ، چه کاری از دستم بر می اومد ؟ آیا شجاعت اون رو داشتم؟ یا میترسیدم و سکوت می کردم ؟ خودم به شخصه این کتاب رو دوست داشتم .
۵. کتابخانه نیمه شب کتابخانه نیمه شب ، اثری زیبا از آقای مت هیگ هست . این کتاب درمورد دختری به نام نورا سید هست که از زندگی ناامید شده و دست به خودکشی میزنه . نورا خودش رو در مرز بین مرگ و زندگی پیدا میکنه ، جایی که یک کتابخونه هست . کتابخونه ایی که در اون فرصت امتحان کردن زندگی هایی که از دست داده و حسرت هاش رو داره و میتونه زندگی ایده آل خودش رو انتخاب کنه . این کتاب به چه کسایی پیشنهاد می شه ؟ اگه داستان های فانتزی با پایان خوب دوست داری ، شاید از این کتاب هم خوشت بیاد . نظر شخصی خودم : خودم به شخصه عاشق این کتاب شدم . نورا باید زندگی ایی رو پیدا کنه که از اون ناامید نشه و این چالش بزرگی هست . این کتاب به ما یاد میده نباید زندگیمون رو با حسرت هامون نابود کنیم . درسته ، ما حسرت های زیادی داریم ؛ ولی نباید اونقدر درگیر اون ها بشیم که زندگی اصلیمون رو فراموش کنیم .
کتابخانه نیمه شب حرف نداره 💞💫💫
هرکس میگه چرته لابد بچه ساله و درکش نمیکنه
داستایوفسکی هم که دیگه حرف نداره
موافقم
مرسی 💖✨💫