
در این پست تاریخچه استایل های متفاوت، محبوب (مخصوصا در نوجوانان) اشنا میشویم.

استایل ایمو/emo از یه سبک موسیقی اومده. اوایل دهه ۸۰–۹۰ میلادی توی آمریکا رایج شد و بیشتر با احساسات قوی مثل غم، تنهایی، عش. ق عمیق و اعت. راض همراه بود. موج دوم ایمو در اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ معروف شد. موسیقی ایمو در این دوره با پاپ پانک ترکیب شد و طرفداران بیشتری پیدا کرد. لباسها: بیشتر تیره، اسکینی، گاهی با طرحهای باند موسیقی مو: مشکی، صاف یا چتری روی یک چشم آرایش: خط چشم مشکی پررنگ، رژ لب تیره اکسسوری: دستبند چرمی، گردنبند نمادین، حلقهها. فلسفه: احساسات محور: بیان احساسات واقعی، درد و تنهایی اعتراضی: مخالف فرهنگ غالب و سطحی گاهی با طنز تلخ یا شاعرانه همراه است

وای.تو.کی/Y2K به معنای سال 2000 هست و برگرفته از مد و فرهنگ اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادیه. ترکیبیه از نوآوری تکنولوژیک و فضای اینترنتی اوایل ۲۰۰۰، بنابراین لباسها و اکسسوریها اغلب حس دیجیتال، فانتزی و براق دارن. رنگهای پاستلی مثل صورتی ملایم، آبی آسمونی، بنفش کمرنگ. رنگهای متالیک و برقدار مثل نقرهای و طلایی. پرینتهای فانتزی و کارتونی: پروانه، قلب، ستاره، لوگوهای قدیمی برندها جزو الویت ها هستند. بالا تنه: تاپهای کوتاه، تیشرتهای با طرحهای کارتونی یا لوگوهای برند معروف. پایین تنه:شلوار جین فاق کوتاه دامنهای کوتاه یا دامنهای میدی با طرحهای پلیسهای کت و هودی: کوتاه و براق، گاهی متالیک یا لمهای.

گاث/Goth از اواخر دهه ۷۰ میلادی در انگلستان شکل گرفت. ریشه در پانک راک داشت اما با تمرکز روی تاریکی، مرگ، اسرار و احساسات عمیق. موج بعدی در دهه ۸۰، Gothic subculture به اوج رسید و تبدیل شد به سبک زندگی و مد، نه فقط موسیقی. موسیقی گاث: صدا و تمها: تاریک، دلهرهآور، احساسی. سبکها: پست پانک، گاثیک راک، دارک. شعرها و تمها اغلب شامل مرگ، راز، تنهایی، رمانتیسم تاریک و فلسفه هستن. رنگ غالب: سیاه لباسهای بلند و پیچیده: شنل، دامن بلند، لباسهای مخمل یا چرمی لباسهایی با جزئیات مثل بند، زنجیر، گیپور، دانتل. مو: مشکی، گاهی بنفش یا قرمز تیره، صاف یا حالتدار. آرایش: پوست روشن + خط چشم مشکی غلیظ + رژ لب تیره

کلمه «گَیارُو» از واژه انگلیسی «gal» گرفته شده است. این اصطلاح در دهه ۱۹۷۰ میلادی در ژاپن برای توصیف دختران جوانی که سبک زندگی غیررسمی و مدرنتری داشتند، استفاده میشد. در دهه ۱۹۹۰، استایل گَیارُو در منطقه شیبویا توکیو به اوج خود رسید. این جنبش مد پاسخی به استانداردهای زیبایی سنتی ژاپن بود که بر پوست روشن، موهای تیره و ظاهری طبیعی تاکید داشت. گَیارُوها با رنگ کردن موها، برنزه کردن پوست و استفاده از آرایشهای برجسته، سبک جدیدی را معرفی کردند. اوج محبوبیت: در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، استایل گَیارُو به یکی از محبوبترین و شناختهشدهترین زیرسبکهای مد در ژاپن تبدیل شد. استایل گَیارُو نه تنها یک جنبش مد بود، بلکه به عنوان یک بیانیه فرهنگی و اجتماعی در ژاپن مطرح شد. این جنبش، استانداردهای زیبایی سنتی را به چالش کشید. زیرسبکهای معروف گَیارُو هیمه گَیارُو : این زیرسبک با الهام از شاهزادهها و دنیای فانتزی، شامل لباسهای مجلل، روبانهای بزرگ، تاجها و آرایشهای ظریف است. گانگورو : یکی از افراطیترین زیرسبکها که با پوست بسیار برنزه، موهای بلوند و آرایشهای برجسته شناخته میشود. کُگال : دختران مدرسهای که یونیفرمهای کوتاهتر، موهای رنگشده و آرایشهای سبکتر دارند. گَیارُو-او: نسخه مردانه استایل گَیارُو، با موهای رنگشده، لباسهای مدرن و آرایشهای خاص.

ریشهها: جنبش Hippie/هیپی در دهه ۱۹۶۰ میلادی در آمریکا شکل گرفت. فرهنگ: هیپی ها بخشی از جنبش ضدفرهنگی بودند که با جنگ ویتنام، مصرفگرایی و محدودیتهای اجتماعی مخالفت میکردند. هدف اصلی: آزادی، عش. ق و صلح. لباسها: دامنها و شلوارهای گشاد و راحت تاپهای گشاد، تونیک و بلوزهای گلدار لباسهای دستدوز و با پارچههای طبیعی. مو و آرایش: موهای بلند و آزاد، گاهی با بافت و گل آرایش طبیعی و سبک.

استایل گرنج/Grunge در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ در سیاتل، آمریکا شکل گرفت. موسیقی: اوایل فقط سبک موسیقی بود، ترکیبی از پانک راک و هوی متال، با تمهای ناامیدی، خستگی، افسردگی. فرهنگ و مد: پس از محبوبیت موسیقی، سبک لباس و ظاهر گرنج هم به یکی از شاخصهای فرهنگ جوانان تبدیل شد. لباسها: شلوار جین پاره یا شلوار راحت تیشرتهای گشاد، فلانل (پیراهن چهارخانه) هودی و ژاکتهای کهنه یا لایهلایه رنگها: بیشتر تیره و خاکستری، سبز زیتونی، قرمز تیره گاهی رنگهای کدر و خاکی

استایل Scene/سین در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی شکل گرفت و از ترکیب ایمو و و هوی متال الهام گرفته شد. فرهنگ: این سبک بیشتر بین نوجوانان محبوب شد. سین ها اغلب میخواستند جذاب، رنگارنگ و یکمی اغراقآمیز باشند و با ایمو تیره و مرموز فرق داشتند. :وایب: شاد، اغراقآمیز و فانتزی تمرکز روی خودابرازی و جلب توجه. رنگی، شاد و انرژیدار است. لباسها: تیشرتهای چاپدار یا باند موسیقی شلوار اسکینی یا شلوار رنگی. دامن کوتاه یا لباسهای فانتزی اکسسوری: دستبندهای رنگی، گردنبندهای عجیب و غریب کلیپ و گیره مو، عینکهای رنگی کیفهای کوچک یا بامزه کفش: کتانیهای بزرگ و گاهی بوتهای رنگی
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
توییت┆اسکیز⁶ (بررسی)
توروخدا بررسی کنین. ادمین قشنگ پین؟
۱ و ۳ رو دوست دارم❤🔥🖤
عالیی خیلی دنبال اسم بعضی هاشون میگشتم
ممنون