بسیاری از کارآفرینان برای رویای خود تلاش میکنند. اما تنها تعداد کمی از آنها استراتژیهای واضح و همچنین زمینههای عملی دارند که میتوانند به کارمندان خود منتقل کنند. ما نشان میدهیم که چگونه در 7 مرحله از رویای خود شرکت به یک استراتژی قابل اجرا و قابل فهم برسیم.
۱.چشم انداز:بدون چشم انداز،استراتژی وجود ندارد. بیانیه چشمانداز یکی از اجزای کلیدی یک استراتژی خوب است. شما باید به وضوح بلندمدت فکر کنید. مسیر شرکت و یا هرچیز دیگهای به کجا باید برود و در ۴،۵ سال دیگر،در چه نقطه ای خواهد بود. اینجاست که باید مطمئن شوید که واقعاً اهداف اصلی و اساسی خودتان را مشخص کردهاید و ساعتها و روزها را صرف آن کردهاید. این چشمانداز، پایه و اساس تمام مراحل بعدی است. آمازون نمونه خوبی از یک چشمانداز است: «چشمانداز ما این است که مشتریمحورترین شرکت جهان باشیم؛ جایی ایجاد کنیم که مردم بتوانند هر چیزی را که میخواهند آنلاین بخرند، پیدا و کشف کنند.»
۲.ماموریت - مشخص کنید که چه کسی هستید. برخلاف چشمانداز آینده شرکت، بیانیه ماموریت شرحی است از آنچه شما به عنوان یک شرکت به آن پایبند هستید. این بیانیه توصیف میکند که چه چیزی شما را منحصر به فرد میکند و چگونه مشتریان خود را با کاری که انجام میدهید، راضی نگه میدارید. یک نمونه خوب از بیانیه چشمانداز، بیانیه هارلی دیویدسون است: «ما با ارائه طیف رو به رشدی از موتورسیکلتها و محصولات و خدمات برنددار در بخشهای منتخب بازار به موتورسیکلتسواران و عموم مردم، رویاها را از طریق تجربه موتورسیکلتسواری محقق میکنیم.»
۳.ارزشهای اصلی - ارزشهای یک شرکت با نگاهی به ارزشهای اصلی خود، میتوانید به سرعت مشخص کنید که به عنوان یک شرکت به چه ارزشهایی پایبند هستید و از چه ارزشهایی اجتناب میکنید. این تقریباً مانند راهنمایی است که نشان میدهد چگونه باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. ارزشهای شرکت کوکاکولا: رهبری:شجاعت برای شکل دادن به آیندهای بهتر همکاری:بهرهگیری از نبوغ جمعی مسئولیت پذیری: اگر قرار است اتفاقی بیفتد، به من بستگی دارد. اشتیاق:متعهد به قلب و ذهن کیفیت:کاری که انجام میدهیم را به خوبی انجام میدهیم.
۴.تحلیل SWOT برای رسیدن به اهداف، نه تنها داشتن دستورالعمل مفید است، بلکه دانستن جایگاه و نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای شما نیز مفید است. این همان کاری است که انجام میدهد.تحلیل SWOT حوزهها را برجسته میکند. بهترین راه برای انجام این کار، مشارکت حداکثری اعضای کسبوکار است تا هرگونه نقطه قوت یا ضعف کمتر آشکار، بهتر شناسایی شود.
۵.اهداف بلندمدت حالا که چشمانداز، ماموریت و تحلیل SWOT خود را با دقت بررسی کردهاید، وقت آن رسیده که اهداف خود را تعیین کنید. در این سند، سعی کنید در ۳ تا ۵ جمله توضیح دهید که چگونه میخواهید به چشمانداز خود برسید. برنامههای خود را کوتاه نگه دارید تا به راحتی قابل درک باشند. این مرحله همچنین به شما کمک میکند تا ببینید چشمانداز شما چقدر واقعبینانه یا غیرواقعبینانه است.
۶.برای هرسال خود هدف تعیین کنید. بر اساس اهداف بلندمدت تعیینشده در نکته ۵، توصیه میشود که آنها را سالانه خلاصه کنید. برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود، امسال به چه چیزهایی نیاز داریم؟ امسال چه پیشرفتی میخواهیم داشته باشیم؟ به طور خاص، این اهداف باید SMART باشند.
۷.یک برنامه عملیاتی تدوین کنید. سطح نهایی برنامهریزی، برنامه عملیاتی است. در اینجا فعالیتهای واضحی را برای هر هدف در سال تعریف میکنید. بسته به پیچیدگی اهداف سالانه، ممکن است لازم باشد این فعالیتها با جزئیات توضیح داده شوند. به طور خاص، برنامه عملیاتی باید برای همه به راحتی قابل فهم باشد، به طوری که کارمندان یا شرکای تجاری بتوانند به راحتی مروری بر آنچه باید انجام شود، داشته باشند.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
《تاریخچه انیمه؟》بررسی
《مانهوا چیست؟》بررسی
۵ روزه توی بررسی هستن با اینکه همزمان با منتشر شده ها ساختم میشه اگه تو لیستتون بود بررسی شه؟
ببخشید اگه خواستی پاک کن اگه نخواستی ام پین میشه؟
میشه یه سر به پستام بزنید ؟
دنبالممم کنیدددد😭
میشه لطفا یک سری به پست من بزنید؟🥺
یکم درمورد زندگی موروچه ها🐜🎤
عالییییی👍👍
حتما ویژه میشهه✨✨🛐
مرسیییی
خداکنههه
عالییییییییی و کاربردییییییی
لایق ویژه شدنهههههه🛐🛐🛐🛐🛐🛐🛐
وای میورسییییی
کاش ویژه شههه
کاشششش😇
عالی بود
مرسی 🍀
ایشالا ویژه شدنش
میورسییی
خسته نباشییی
مرسیییی