فکر میکنم توضیح خاصی لازم نباشه ، همه چیز هم تو اسم پست و هم در محتوای پست مشخصه
آیا تابهحال سوار بر اسکیت برد روی رنگین کمان بوده اید، درحالیکه درمسیر، برادرتان سوار بر نهنگ از کنار شما عبور میکند. سپس به خانهی پرندهی خود برخورد کردهاید و بعد وارد آشپزخانه شدهاید، جایی که مادرتان در حال پخت لازانیایی است که سال گذشته در روز تولدتان خوردهاید؟ معلم ریاضیتان هم آنجاست و به شما میگوید که در امتحانی که قرار است فردا بدهید، نمرهی مردودی گرفتهاید؟ احتمالاً فقط در رؤياهايتان!
بیایید بررسی کنیم که رؤیاها چگونه شکل میگیرند. 🔹 تنها ۲٪ از رؤیاهای ما، رویدادهای واقعی را دقیقاً همانطور که اتفاق افتادهاند، تکرار میکنند.
سایر رؤیاها ترکیبی از تخیل و خاطراتی هستند که به علایق و دغدغههای ما مربوط میشوند. 🔹 حدود ۸۰ دقیقه بعد از خوابیدن، مغز امواجی مشابه بیداری ارسال میکند؛ در این مرحله، خواب REM آغاز میشود که زمان شکلگیری بیشتر رؤیاهاست.
🔹 در این مرحله، چشمها زیر پلکهای بسته بهسرعت حرکت میکنند، انگار که در حال تماشای چیزی هستیم. 🔹 بخشهای مرتبط با تصمیمگیری، حافظه و پردازش اطلاعات فعال میشوند، اما ارتباط ما با دنیای بیرون قطع میشود، به همین دلیل معمولاً هنگام خواب صدای دیگران را نمیشنویم.
🔹 عضلات بدن تقریباً بیحرکتاند، اما مغز همچنان سیگنالهایی به بدن میفرستد. از آنجا که عضلات ما قادر به حرکت نیستند، حرکات در رؤیا رخ میدهد؛ ما میتوانیم بدویم، بپریم یا پرواز کنیم، بدون اینکه در واقعیت حرکتی داشته باشیم! مغز برای جبران کاهش دریافت اطلاعات از محیط، از خاطرات و تخیلات استفاده میکند تا داستانهای رؤیایی بسازد.
چرا خوابها واقعی به نظر میرسند؟ زیرا همان بخشهایی از مغز که در بیداری مسئول دیدن و شنیدناند، هنگام رؤیا هم فعالاند. درواقع، رؤیاها تلاش مغز برای مرتب کردن اطلاعات پراکنده و ساختن داستانی از آنها هستند.
رؤیاها فقط خیالپردازی نیستند! آنها به مغز کمک میکنند تا خاطرات جدید را مرتب کند و اطلاعات را به حافظهی بلندمدت منتقل کند. به همین دلیل، خواب دیدن نقش مهمی در یادگیری و پردازش تجربیات گذشته دارد.
خواب دیدم تو خونه ی مامان بزرگم پونی کوچولو گذاشته بعد من دارم با گوشی عکس های پونی کوچولو نگاه میکنم😄
پس فرداش اتفاق افتاد🤣
راستی پستت عالی بود✨
خیلییییی جالب بود
من یه بار خواب دیدم با پشت سر میخورم زمین و اون دوستم که باهاش قهر بودم همون روز از من عذر خواهی میکنه و دقیقا همون روز من با پشت سر افتادم زمین و اون دوستم هم از من عذر خواهی کرد دقیقا مثل خوابم
وای خدایااااااااااا
بعدا وقتی من رو انداختن (دقیقا هم مثل خوابم اولین نفر که اومد بالا سرم اون دوستم بود که از من عذر خواهی کرد و همون اون یکی همکلاسیم که منو تو خواب انداخته بود همون هم منو انداخت)خودم سرم انقدر درد میکرد نمیتونستم حتی از زمین بلند شم همه هم میگفتن خوبی؟ حالت خوبه؟ منو میبینی؟ حالا من دارم به این فکر میکنم که عه ببین دقیقا عین خوابم شده😂
سلام . عالييييييي بودددد
درودددد. مرسییییییی 🩵✨️
جالب بود