
شاید برایتان جالب باشد که این همه لوگو معروف چگونه ساخته شده باشد برای اینکه بدانید که چگونه این لوگو ها طراحی شدند، می توانید در این پست با ما همراه باشید.

نحوه طراحی لوگوی شرکت تارگت (Target) لوگوی شرکت Target از رنگ قرمز و سادگی قابل توجهی برخوردار است. بیشتر لوگوهائی که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت، از اندازههای کوچکتری نسبت به لوگوی تارگت (Target) برخوردار هستند. اما لوگوی این شرکت، جزء بزرگترین و برجستهترین آنها محسوب میشود. طراحی لوگوی شرکت تارگت، از دایرهای بزرگ که در داخل آن، دایرهای کوچکتری قرار گرفته، تشکیل شده است. این حلقهها، مفاهیم مرتبط به روابط دوستی، اجتماعی و استقامت را نشان میدهند که این مفاهیم برای معرفی برند بسیار مهم هستند. در روانشناسی رنگها، قرمز نشاندهنده اشتیاق و اهمیت بوده و سفید بیانگر پاکیزگی و سلامت است. به همین منظور رنگ لوگو دقیقا مطابق با پیام برند Target(روابط دوستی، اجتماعی و استقامت) انتخاب شد.

نحوه طراحی لوگوی شرکت Apple به نظر شما چرا اپل رنگ لوگوی خود را تغییر داد و به جای استفاده از رنگینکمان رنگها از رنگ ثابتی در محصولات خود استفاده نکرد؟ اپل در تلاش است تا محصولات شیک و تا حد امکان در دسترس را در اختیار کاربران قرار دهد. از این رو استفاده از رنگهای سیاه، سفید و یا کروم براق، ظرافت محصولات اپل را نشان میدهد. همچنین استفاده از میوه سیب نشاندهنده سادگی و سبکی محصولات این شرکت است.

نحوه طراحی لوگوی شرکت Google گوگل نیز مانند اپل از یک لوگوی ساده برای معرفی خود استفاده کرد و این شرکت نیز همانند اپل دوست دارد تا افراد بسیاری جزء کاربران اصلی گوگل شوند. گوگل از لوگوی نوشتاری برای طراحی لوگوی خود استفاده کرد. گوگل همیشه از رنگهای اصلی در لوگوی خود استفاده میکند. ایجاد فاصله در بین حروف گوگل، نمایانگر چگونگی حرکت کاربران درگوگل و رابطه کاربری آنهاست.

نحوه طراحی لوگوی شرکت LG چهره ایموجی لبخند در لوگوی LG مخفی است، حروف "الجی" با شعار "زندگی خوب" مطابقت دارد. همچنین G به شکل کلیدی طراحی شده که نشاندهنده باهوش بودن این سازمان است. الجی مانند شرکت Target از دایرههای قرمز در طراحی لوگوی خود استفاده کرده که این دایرهها نشاندهنده روابط دوستی، اجتماعی و استقامت هستند. زمانیکه که میخواهید یک محصول الکترونیکی بخرید، احتمالا به استقامت و طول عمر آن محصول دقت میکنید. الجی با بکاربردن رنگ قرمز، محصولات خود را بادوام و با طول عمر مفید توصیف میکند. در فروشگاههای الجی، لوگو را به صورت سه بعدی نمایش میدهند، که این موضوع یک ایده جذاب برای الجی محسوب میشود. استفاده از لوگوی سه بعدی باعث شد تا این شرکت بتواند ارتباط ویژهای را با مخاطبان خود برقرار کند.

نحوه طراحی لوگوی شرکت FedEx استفاده از رنگ بنفش ونارنجی درطراحی لوگوی این شرکت، نمایانگر یک نماد عالی در سرعت، دقت و حرکت است. این صفات، ویژگیهائی هستند که برای شرکتهای حملونقل و لجستیک بسیار مهم میباشند. این شرکت با تغییر یکی از بخشهای رنگ لوگوFedEx) )، فعالیت دپارتمانهای مختلف از شرکت را به مخاطبان خود نشان میدهد. از آنجا که روانشناسی رنگ در دنیای تجارت بسیار مهم است، هر رنگی میتواند ویژگیهای خاصی از برند شما را منعکس کند.

طراحی لوگوی شرکت مرسدس بنز (Mercedes-Benz) مرسدس بنز با دانشی که در زمینه برندینگ محصولات خود دارد، تا به امروز توانسته که نظر مصرفکنندگان جهانی را جلب کند. این لوگو شامل سه طنابی است که این سه طناب، نمایانگر سه عنصر اصلی هوا، خاک و آب هستند. عناصری که توانستند پیام اصلی این شرکت را به مصرفکنندگان آن برسانند. این عناصر بیانگر سرعت، دقت و دوام محصولات مرسدس بنز هستند. همچنین استفاده از رنگ نقرهای نشاندهنده امنیت و حرفهای بودن محصولات این شرکت است. لوگوی Mercedes در مقایسه با سایر برندها نازک و خمیده است، که این موضوع حس زیبائی و ظرافت را به افراد منتقل میکند، دقیقا تصویری که این شرکت میخواهد برای مخاطبان خود ایجاد کند.

نحوه طراحی لوگوی شرکت تویوتا (Toyota) این شرکت نیز مانند الجی و تارگت از رنگ قرمز برای معرفی خود استفاده کرد. این رنگ نشاندهنده حرفهای بودن و ایمنی محصولات این شرکت است. طبق گفته شرکت تویوتا، استفاده از دو بیضی بزرگ و کوچک نشاندهنده قلب مشتری و شرکت است. استفاده از حرف T در لوگوی تویوتا که در ابتدای نام برند این شرکت نیز آمده، به چرخ فرمان خودرو اشاره میکند. این لوگو که یکی از لوگوهای حرفهای در خارج از کشور است و فکر و خلاقیت بسیاری در طرح آن قرار دارد، نمایانگر پختگی در برندینگ شرکت تویوتا است.این لوگو نشاندهنده فاصله زیاد طراحی لوگوی شرکتهای ایرانی با شرکتهایی مانند تویوتا است.

نحوه طراحی لوگوی شرکت Shell شرکت شل برای اولین بار در کالیفرنیا حضور یافت. این شرکت از رنگهای مشابه با پرچم اسپانیا، جهت ایجاد پیوند عاطفی با مشتریان خود (مهاجران کالیفرنیا) جائی که آنها متولد شده بودند، استفاده کرد.

نحوه طراحی لوگوی شرکت کوکاکولا (Coca-Cola) Coca-Cola اولین لوگوی سیاه و سفید خود را در سال 1886 معرفی کرد. با گذشت زمان طرح این لوگو تکمیل شد، اما فونتهای کلاسیک آن تغییر نکرد. درسال 1958 رنگهای قرمز و سفید نیز به لوگوی این شرکت افزوده شد.

نحوه طراحی لوگوی شرکت نایکی (Nike) نام برند نایکی برگرفته از نام یکی از خدایان یونانی است. در داستانهای یونانی آمده که نایکی، یعنی خدای پیروزی و این نماد تعداد بیشماری از جنجگویان را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث شد تا آنها در مبارزات سرزمین خود پیروز شوند. به همین منظور، گفته میشود که نام برند نایکی الهام گرفته از این داستان یونانی است. لوگوی اصلی نایکی مانند لوگوی امروزی آن مشکی نبود. رنگ سفید و قرمز تا سالها بهعنوان رنگهای اصلی این لوگو استفاده میشدند. قرمز نشاندهنده انرژی، عشق و لذت و سفید نشاندهنده کیفیت، اصالت و جذابیت یک برند است. بعدها شرکت نایکی رنگ لوگوی خود را تغییر داد تا رنگ آن براق، شفاف و درجه یک به نظر برسد. با بررسی و معرفی 10 لوگوی برتر، به این نتیجه میرسیم که هر کدام از این برندها با توجه به نوع صنعت و محصولات خود به طراحی لوگو پرداخته و با گذشت زمان جهت بهبود ارائه خدمات و معرفی بیشتر خود تغییراتی را در عناصر اصلی، جزئیات و حتی رنگ لوگو ایجاد کردهاند.
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
عالی بود
❤️
عالییی
مرسی 😊
عالیه😍😍♥️
انشاالله که ویژه شه و ناظرشی🥳🥳🌹
مرسی❤️😍
امیدوارم تو هم بتونی جزو بهترین کاربرا در تستچی باشی😍❤️
مرسی عزیزم 💓🫂
خواهش میکنم😉☺️
🫂🛐
:)
اولین کامنت
دمت گرم🤓❤️