17 اسلاید پست توسط: مشترک انتشار: 11 ماه پیش 1,101 مرتبه مشاهده شده گزارش ذخیره در مورد علاقه ها افزودن به لیست
برای خوب شدن همه!..
همهی ما گاهی غمگین و افسرده میشویم و نیاز داریم کسی در این شرایط با ما همدلی کند. حتما برای دوستان و نزدیکانتان پیش آمده است که از موضوعی ناراحت بودند و شما دوست داشتید خوشحالشان کنید؛ اما نمیدانستید که چه رفتاری انجام بدهید. در این نوشته با هم یاد میگیریم که چگونه دیگران را خوشحال کنیم و به آنها کمک کنیم تا برخیزند و دوباره آغاز کنند.
بخش اول: با آنها گفتوگو کنید
۱. به حرف آنها گوش بدهید
چگونه دیگران را خوشحال کنیم
در نیمی از موارد، افراد ناراحت یا مضطرب، به دنبال پاسخ و عکسالعمل فرد مقابل نیستند، فقط میخواهند حرفهایشان شنیده شود و خود را خالی کنند. آیا میدانید چرا ناراحت هستند؟ آیا به نظر میرسد که دوست دارند احساسشان را با شما در میان بگذارند؟ پس موقعیتی برای آنها فراهم کنید که بتوانند با شما صحبت کنند و در مورد ناراحتیشان توضیح بدهند. شاید لازم باشد که اجازه بدهید روی شانههای شما گریه کنند.
هرگز صحبتهایشان را قطع نکنید. حتی اگر وقفهای در صحبتشان ایجاد شده است، نظرات خود را به ابراز احساسات ساده، محدود کنید. در غیر اینصورت ممکن است شرایط را بدتر کنید.
حتی اگر نمیدانید چطور رفتار کنید و موضوع چندان برایتان اهمیت ندارد، باز هم خودتان را برای شنیدن مشکلات آنها، مشتاق نشان بدهید. هر چه بیشتر به مشکلات آنها توجه کنید، بیشتر احساس میکنند که برایتان اهمیت دارند. همه دوست دارند که مورد توجه قرار بگیرند و موقعیتشان برای بقیه مهم باشد. علاقه و توجه خود را به آنها نشان بدهید.
اجازه ندهید که آنها احساس کنند یک بار اضافه بر دوش شما هستند. بیشتر اوقات، افراد برای بازگو کردن مشکلاتشان برای دیگران مردد هستند؛ چون نمیخواهند دیگران را درگیر مشکلات خود کنند. بنابراین، هر زمان که تشخیص دادید طرف مقابل چنین احساسی دارد، به او اطمینان بدهید که بار اضافی بر دوش شما نیست و دوست دارید مشکلاتش را بشنوید و اگر بتوانید راه حلی پیش پای او بگذارید.
۲. از آنها سؤالهای مرتبط بپرسید
برای مشارکت کردن در بحث، هیچ راهی بهتر از پرسیدن سؤالهای مرتبط نیست؛ به ویژه سؤالهایی که در مورد احساس طرف مقابل هستند. پرسیدن سؤالهای مرتبط، نکتهی کلیدی در این مرحله است. پرسیدن سؤالهایی که ربطی به مشکل مطرح شده ندارد، فقط طرف مقابل را سردرگم و از ادامه دادن بحث، دلسرد میکند.
از این سؤالهای کلی میتوانید برای ادامه دادن بحث با کسی که میخواهید او را خوشحال کنید، استفاده کنید. این سؤالات معمولا افراد را تحریک میکند تا دربارهی احساسشان بیشتر حرف بزنند و خود را خالی کنند:
+دربارهی این مشکل چه احساسی داری؟
+قبلا چنین مشکلی داشتی؟
+کسی هست که بتواند کمک کند یا پیشنهادی داشته باشد؟
+در موقع لزوم چه عکسالعملی نشان میدهی؟
+من چه کاری میتوانم برای تو انجام بدهم؟
۳. در زمان مناسب واکنش نشان بدهید
زمانی که اطمینان دارید حرفی برای گفتن ندارید، فرصت صحبت کردن را از آنها نگیرید. میتوانید تجربیات مشابه خود را برای آنها تعریف کنید. هر درسی که شما از مشکلات گذشتهی خود گرفتهاید، ممکن است برای دیگران هم کمککننده باشد.
در واکنش نشان دادن به مشکلات دیگران و صحبت کردن با آنها، بیشتر نحوهی پاسخگویی شماست که اهمیت دارد نه چیزی که میگویید. مثلا تصور کنید که دوستتان به شما میگوید که پدرش به سرطان مبتلا شده است و شما در جواب میگویید: «اگر باعث میشه احساس بهتری داشته باشی، باید بهت بگم که پدربزرگ منم سرطان داره».
این شیوهی پاسخگویی و واکنش نشان دادن، به هیچ وجه کمککننده نیست. در عوض شما میتوانید این طور پاسخ بدهید: «کاملا درک میکنم که چه شرایط سختی داری. پدربزرگ منم پارسال به سرطان مبتلا شد و من به سختی با این مسئله کنار اومدم. کاملا درک میکنم که این شرایط چقدر برات دردناکه».
۴. در زمان مناسب راه حلی پیش پایشان بگذارید
بعد از اینکه کاملا متوجه شدید چه اتفاقی افتاده است، دربارهی شرایط پیش آمده به خوبی فکر کنید. اگر راه حلی دارید آن را پیشنهاد کنید. اگر چیزی به فکرتان نمیرسد، با خودتان صادق باشید و دروغ نگویید. دوستتان را پیش کسی ببرید که توصیههای بهتری دارد.
فراموش نکنید که به ندرت یک راه حل کامل و درست برای مشکلات پیدا میشود. به طرف مقابل بگویید که شما پیشنهادی در نظر دارید اما به آنها اطمینان بدهید که این تنها راه حل مشکل نیست. با کلماتی مثل «شاید»، «ممکن است» و «احتمال دارد»، توصیههای خود را مطرح کنید. در این صورت، اگر آنها نخواهند راه حل پیشنهادی شما را اجرا کنند، احساس گناه نخواهند کرد.
با آنها صادق باشید. بدترین کاری که ممکن است در این شرایط حساس انجام بدهید، دروغ گفتن است. اگر در مورد یک موضوع حساس با عواقب جدی بحث میکنید، حقیقت را بگویید حتی اگر ممکن است احساسات طرف مقابل را جریحهدار کند.
مراقب باشید تا زمانی که از شما خواسته نشده است، توصیه و پیشنهادی ارائه نکنید. طرف مقابل ممکن است نیازی به توصیه نداشته باشد یا حتی ممکن است به پیشنهاد شما عمل کند و شکست بخورد. در این صورت شما را سرزنش میکند.
۵. با آنها رودررو صحبت کنید
به لطف تکنولوژی، زندگیها آسانتر شده، اما این پیشرفت فناوری برخی مسائل را با دشواری روبهرو کرده است. شاید فرستادن یک پیام زیبا و محبتآمیز از طریق ایمیل، وسوسهانگیز باشد؛ ولی حق مطلب را ادا نمیکند. بهترین کار این است که توجه و محبت خود را با یک ملاقات حضوری نشان بدهید. این روزها که بیشتر عمر ما پشت صفحهی کامپیوتر میگذرد، یک قرار حضوری واقعا ارزشمند است.
استفاده از پست حلزونی یعنی همان سیستم پستی که پیش از پیشرفت تکنولوژی از آن برای ارسال کارت پستال و نامه استفاده میکردیم، فکر خوبی است. کارت پستالهای الکترونیکی هم گزینهی خوبی هستند؛ اما اگر میخواهید یک نفر را واقعا خوشحال و شگفتزده کنید، یک نامهی محبتآمیز بنویسید و با پست ارسال کنید. مطمئنا طرف مقابل انتظار چنین نامهای را ندارد و خوشحال میشود.
اسلاید اضافه🌝✨💗
17 اسلاید
1
نتیجه
مجموع امتیاز شما
امتیاز
تعداد پاسخ صحیح
تعداد پاسخ غلط
درصد صحیح
شما به درصد سوالات پاسخ درست دادید
اگر پسندیدی، لایک کن و به سازنده انرژی بده!
164 لایک