اگه میخوای سال بعد صندلی تو سمپاد و نمونه داشته باشی،این پست برای توعه جوجه❤️🔥
خب خب...من امسال آزمون نهم به دهم دادم و میخواستم یکسری مطالب رو در مورد روش خواندن و تست زدن و آزمون جامع زدن و رسیدن به قله سمپاد و نمونه دولتی خدمتتون عرض کنم خوشگلا❤️🔥
اول اینکه شما باید بنیه علمیتون رو فراتر از کتاب درسی کنید.این یعنی چی؟یعنی باید کتاب تست بخرید و تست کار کنید برای دروسی مثل ریاضی و علوم کتاب تست واجبه و حتی برای دروس عمومیتون(برای دینی/مطالعات/و...بعد از فروردین تست کار کنید)برای دروس تخصصی بیشتر وقت بزارید(از همین اوایل مرداد تا آخر اسفند عزیزانم)✨🌖
کتاب تستهایی که من پیشنهاد میکنم(بچه ها این فقط یه پیشنهاده ولی خب کتاب های سطح بالا و قوی ای هستند که براتون مناسبه.خودم اینا رو زدم که علوم رو امسال ۷۰٪ زدم)✨🌀 کتاب مبتکران علوم تیزهوشان🧬(همه درسای علوم رو پوشش میده،پراکنده خوانی نکنید و از این کتاب به اون کتاب نرید) کتاب ریاضی تیزهوشان خیلی سبز هوش کمپلکس یا ET(پیشنهاد من واسه نهما اولیه) اینا برنامه های قبل عید هستند🐤🧝 بعد عید چه خبره؟دروس عمومی (خواهشی که دارم ازتون اینه که نرید بعد عید کتاب تست مطالعات /دینی/عربی بخرید چون وقتتون رو میگیره و شما رو از دوره کردن تستای سخت علوم و ریاضی جا میزاره) پس کتابی که برای کل عمومی ها میتونین تهیه کنین:جامع مبتکران نهم (تیزهوشان) و اردیبهشت:ورودیوم نهم به دهم (عکس کتابام رو گذاشتم)🧝
حالا ما این کتابا رو تهیه کردیم.چجوری تست بزنیم؟اول اینکه به هیچچچ وجه تو کتاب تست نزنید گلای من (چون بعد عید دوره میکنیم)برای هر کتاب (مثلا شیمی،۱ دفتر/زیست:۱ دفتر و اینطوری)دفتر تهیه میکنید و اونجا حل میکنید🧬 نکته طلایی🧝:یک چیزی که شما رو از بقیه رقبا میتونه متمایز کنه، اینه که موقع تست زدن وقتی میبینید یک تست سخته تو خود کتاب،کنار صورت سوال شماره تست رو هایلایت کنید و یا علامت (مهم)،(نزده)،بزارید و بعد یکبار دیگه حلش کنید.این علامت هایی که رو تستای مهم گذاشتید رو پاک نکنید چون تو یک چیز بسیار مهم که میخوام بگم کاربرد داره. این شد برنامه واسه تست هاتون 🦾👀 (برای دروس ریاضی و علوم چون ضریب ۳ دارن،و همچنین هوش که کلا نصف نمره اتون تو قبولی از همین هست،روزانه ۱۰ تا تست ریاضی(بچه ها خیلی سبز قویه و این ده تا تست روزانه رو کم نبینید این یعنی شما فوق العاده این تو ریاضی) و ۳۰ تا ۴۵ تست علوم و ۱ یا ۲ مبحث هوش کار کنید تا اسفند برای ریاضی هم به مرور زمان و هر شب ۱ تا ۳ تست به تستاتون اضافه کنید 🏔️🧝
حالا نوبت به برنامه بعد عید میرسه عزیزانم برای عید،تستای دروس دینی/قرآن/مطالعات و فارسی رو شروع میکنیم و از کتاب جامع مبتکران و برای ادبیات(مهمه و ضریب ۲ هست)از طالب تبار تست میزنیم(هایلایت کردن تستای مهم و نزده و سخت فراموش نشه)🦾👀 حالا برای ۱ ماه پایانی چیکار کنیم؟ برای اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد دیگه سراغ مبحث جدید نمیریمممم چرا؟🤔چون وقتی مبحث جدید میخونیم اونایی که بلدیم میره تو حافظه کوتاه مدت و این جدید ها ،میان تو حافظه بلند مدت ما و به سود ما نیست👀🧬 به جای همه اینا،از پک ورودیوم نهم به دهم میزنیم یا هر آزمون جامعی (تاکید میکنم جامع،یعنی کل دروس نه بودجه بندی دار) که از هر موسسه ای میشناسیم مثل قلمچی/ماز/گزینه دو و... میزنیم. نکته دوم فوق طلایی:در سطح تیزهوشان و تیزهوشانی از ورودیوم بزنید
حالا ما یک آزمون جامع برفرض مثال زدیم،چیکارش کنیم؟ همون روزز نه یک روز دیرتر یا یک هفته دیگر 😂 تحلیلش میکنیم(اگه میخوای تو آزمون جامع هات تراز خوبی بگیری باید همون روز تحلیل کنی عزیزگولو) که تو ورودیوم تحلیلش کامل هست و میتونید انجامش بدید حالا...موقع تحلیل کردن باید شاخک هامونو تیز کنیم👀🧬: وقتی تحلیل میکنید اول برید سراغ نزده ها و یدور بدون نگاه به پاسخنامه حل کنید و بعد برید سراغ اونایی که غلط زدید.و ببینید ضعفتون تو کدوم درسه موقع تحلیل کردن یه لیست درست کنید. مثلا:اه!این سوال از شیمی فصل ۳ رو غلط زدم.(یادته گفتم تستاتو موقع زدن هایلایت کن؟؟یادته گفتم مهم ها و نزده ها رو مشخص کن تو مرداد تا اسفند؟؟👀) وقتشه بری از کمدت اون کتاب مبتکران رو دربیاریش و تستای شیمی فصل ۳ اون مهم هاتو بزنی❤️🔥 این کار برای یک درس بود و برای بقیه دروس هم اجرایی اش کن (بازه ۱ هفته ای)هر هفته یدونه ورودیوم بده به این کار میگنننن:🌀✨لکه گیری آزمون جامع✨🌀 اینطوری یدور کامل تو اردیبهشت و خرداد دوره می کنی
استراتژی هفته آخر مانده به تیزهوشان :اگه نرسیدم ورودیوم رو تا ۲ هفته قبل تیزهوشان تموم کنم،دیگه هر روز یدونه ورودیوم میزنم و تحلیلش میکنم و لکه گیری رو بیخیال میشم(فقط هفته اخرا)😂 و اینکه دو روز مونده به آزمون مثلا اگه تیزهوشان سال بعد جمعه باشه ،پنجشنبه ظهر رو لطفا هیچی هیچی نخونید .چون مغز آدم سرجلسه قفل میکنه . اگه اراده و پشتکار بالایی دارید،اون روز هم یک آزمون جامع بزنید ولی تحلیلش نکنید. این شد برنامه کل سال واسه دانش آموزای ایران زمینم 🌀✨
و در آخر... من تمام تلاشم رو کردم که به بهترین نحو یه مشاوره کوچیکی به افرادی بدم که دوست دارند تو این مدارس برتر ،درس بخونند . با این برنامه خودم تونستم مثلا دغدغه ام درس علوم بود ۷۰ ٪ بزنم و عربی ۱۰۰٪ و درستی عمومی بالای ۵۰٪ (ریاضیی سخت شد یکم واسم😂👀) امیدوارم همیشه موفقیت هاتون رو ببینید و نگران چیزی هم نباشید ،تیزهوشان فقط یک مسیره که شما رو به قله دانشگاه های برتر ایران و جهان برسونه،اگه نشد اصلا خودتون رو نبازین.مدارس خوب دیگه هم هستند✨ من به شما که تا اینجا اومدید و برای پست من وقت گذاشتید افتخار میکنم دوستدار شما✨❤️🔥 یک نهمی وای راستی!عکسی از میز مطالعه ام هم گذاشتم 🧝 (یکم انگیزه تزریق کنیم نانای)😂
خیلی عالیبودد
وای خیلیی مفیدد خوب بودددد
فرصت؟