سلامممم توی این پست میخوایم با گروه جاسپر آشنا بشیم که توی صنعت t-pop فعالیت میکنن
خب اولش باید یه توضیح کوتاه درباره خود t-pop بدم: t-pop صنعت پاپ تایلنده اما زیاد شناخته نشدن و شناخته نشدنشون به این خاطر نیست که بی استعداد باشن(زبونم لال) بلکه یجورایی چون مردم کلا با تایلند مشکل دارن شناخته نشدن💔 گروه های معروف t-pop بیشتر به دو تا دسته تقسیم میشن: دسته اول : گروه های زیر مجموعه riser music که خودشون دوباره زیر مجموعه gmm.tv هستند و چون gmm.tv خودش بیشتر توی صنعت فیلم و سریال فعالیت داره riser music تاسیس شده تا به طور تخصصی روی t-pop و موسیقی فعالیت کنه. گروه های این دسته معمولا محبوب ترن و شهرت بیشتری نسبت به گروه های دسته دوم دارن دسته دوم: گروه های زیر مجموعه DMD (مخفف دوماندی) هستند که چون خودم هم آشنایت چندانی باهاشون ندارم نمیتونم خوب معرفی کنم. این دو کمپانی چون هر دو توی یک شعنت فعالیت میکنن و مثل هم کار میکنن و از معروف ترین کمپانی های تایلندی هستن خیلی با هم مقایسه میشن .
گروه جاسپر (project jasp.er) گروهی چهار نفره هست که اواخر سال ۲۰۲۵ ایجاد شد و خیلی زود به شهرتی دست پیدا کرد که خیلی از گروه های قدیمی نتونستن بهش برسن.
جاسپر از ۴ عضو تشکیل شده که هر کدوم سابقه درخشانی دارن که توی اسلاید های بعدی به طور کامل بهش میپردازیم: Joong: اسم اصلی ارچن ایدین (archen aydin) هست (بر عکس بقیه اسم های سخت تایلندی اینیکی سخت نیست) Aou: توی زبان ما تلفظش آئو عه ولی توی زبان خودشون بهش آیو میگن و اسم اصلیش تانابون کیتنیران (Thanaboon Kiatniran)عه Santa: اسم اصلیش پونگساپاک اودومپوچ (Pongsapak Udompoch)هست و خوندنش حتی از رو هم سخته Pond: اسم اصلیش ناراویت لرتراتکوسوم (Naravit Lertratkosum) عه
دلیل نامگذاری project jasp.er اینه که با کنار هم گذاشتن اول اسم اعضا (Joong.aou.santa.pond) کلمه ی jasp تشکیل میشه و er بخاطر زیبایی اضافه شدن همچنین دلیل دیگری که برای نامگذاری استفاده شده کلمه project اول اسم رسمی هست که برای این اضافه شده است که بگوید این یک گروه موقتی نیست و قراره همکاری های زیادی با هم داشته باشند. همچنین خود کلمه jasper به معنی یشم هست و یعنی توی دنیای بی ثبات موسیقی جاسپر پا بر جا میمونه
ائو لیدر گروه و خواننده است و به شخصیت بامزه و شوخ طبعش معروفه قبل از جاسپر بازیگر بوده و توی فیلم های زیادی بازی کرده بزرگترین عضو گروه و متولد سال ۲۰۰۰(۲۶ سالشه و دی ماهیه) قد : ۱۸۴ فارغ التحصیل رشته هنر های زیبا و کاربردی
جونگگگگ وکالیست اصلی گروه و ویژال هست و قبل اینکه وارد گروه بشه هم خوانندگی انجام میداده و بازیگر بوده همچنین سابقه مدلینگ هم داشته و توی سال ۲۰۲۵ و هفته مد پاریس با امی ( یکی از بازیگر های زن gmm) تنها کسایی بودن که از تایلند به پاریس رفتن جونگ توی بچگی پدرشو از دست داده و مادرش با یک مرد ترک ازدواج کرده و بخاطر همین خیلیا فکر میکنن جونگ دو رگه است اما نیست از همون بچگی جونگ دوست داشته آیدل شه و به آرزوش رسیده جونگ در کنار بازیگری و خوانندگی و مدل، عکاسی هم انجام میده و توی همش موفق بوده و دانشجو هم هست(ماشالا بچم از هر انگشتش یک هنر میباره) از صبح تا شب تو توییتر پلاسه و یکنفر نمیتونه اینو جمعش کنه خیلی شوخ و بانمک و دلقکه فن bts عه و دوست داره که حداقل یکبار به کنسرت bts بره قدش ۱۸۶ عه (چناریه برای خودش) متولد سال ۲۰۰۱ عه( ۲۵ سالشه و اسفند ماهیه) فارغالتحصیل رشته تولید رسانه و پخش استریم
سانتا دنسر اصلی و مکنه گروه هست (کیوتچههه) سانتا هم سابقه بازیگری و خوانندگی قبل از گروه داشته و قبل از کرونا برای دبیو به کره جنوبی رفته اما اون زمان قبول نشده( با این وجود یکی از بهترین خواننده ها و دنسر ها هست و توی رتبه بندی بهترین دنسر های تایلند رتبه سوم رو داره. راستی اینکه به سانتا تاتا هم میگن. توی تیک تاک خیلی فعاله چند روز پیش هم توی یک کنسرت بچم آسیب دید و الانم نمیتونه خوب راه بره بمیرم براش😭😭 متولد سال ۲۰۰۳(۲۲ سالشه و ابان ماهیه) قدش ۱۷۹(نینییییییی) فارغ التحصیل رشته بازاریابی دیجیتال
پوند رپر اصلی گروهعه قبل از گروه سابقه بازیگری و مد داشته و موفق بوده. بر عکس چهره خشنش خیلی مهربون و خجالتیه و وقتی که خجالت میکشه گوشاش سرخ میشن سانتا رو خیلی دوست داره و همیشه مراقبشه (البته که مراقب همه هست اما سانتا کوچولو یه چیز دیگس و همیشه هواشو داره) بین فنها به پیپوند معروفه و رابطش هم با فنا عالیه از لمس شدن خوشش نمیاد و توی ایونتا کلا از جونگ در حال فراره ( جونگ یا میخواد گاز بگیرتش یا به بازو هاش دست بزن-) متولد سال ۲۰۰۱(۲۵ سالشه و بهمنیه) فارغالتحصیل رشته مهندسی پزشکی
اولین تک آهنگ رسمیشون sadistic هست و خیلی مورد استقبال قرار گرفته دومین تک اهنگشون که خیلی خفنه اسمش take it off هست سومین اهنگشون touch و چهارمین اهنگشون و در حال حاضر جدید ترین اهنگ که اخیرا پخش شده love scene
خب امیدوارم که خوشتون اومده باشه توی کامنتها بگین از کدوم یکی از اعصا بیشتز خوشتون اومد☺️ خیلی وقت گذاشتم برای این پست یک لایک نصیبمون نمیشه؟ و اینکه اگه اهنگاشونو گوش دادین منتطر میمونم تا نظرتون رو درباره آهنگ ها هم بگین و اون دقیقه ای که بنظرتون صداش خیلی قشنگ بود رو کامنت کنین تا بگم صدای کدومشونه (اگه دلتون خواست البته)
من برم فن بشم برگردم
راستی فندومشون اسم نداره؟؟؟
عالیییی
قاشقشونمممم
ناظر اسلاید سه رو دید-؟
ای جانان تیپاپر ها زیاد شدن.بایست کیههه من خودم پوند🎀😼😛