درود زیبارو ها توی این پست راجع اینکه ما چقدر وابسته فضای مجازی شدیم ولی خبر نداریم، صحبت میکنم و راه حل میدم که این وابستگی رو کم کنیم
خب تاحالا به این توجه کردین که به غیر از یه سری روزهای خاص که باید یه کاری رو انجام بدیم، همیشه سرمون توی گوشیه؟ به این توجه کردین که وقتی گوشی یا حالا تبلت و لپتاپ رو میذاریم کنار هیچ کاری برای انجام دادن نداریم و حوصلمون سر میره؟
راستش باید بگم تنها نیستید و من هم همینطوریم در اصل اکثر نسل ما همینطوریه، نمیتونم بگیم بده اما خوب هم نیست چون ما از کل زندگی جا میمونیم خیلی وقت ها توی رسانه چیز سرگرم کننده ای هم نیست اما چون ما حوصلمون سر میره و کاری غیر از اون نداریم، به گشتن توی فضای مجازی ادامه میدیم
گاهی اوقات حتی خودمون هم متوجه نیستیم که چقدر به فضای مجازی وابسته شدیم و تمام سرگرمی هارو فراموش کردیم در حقیقت اینکه "ما سرگرمی دیگه ای به غیر از فضای مجازی نداریم" اشتباهه. درستش اینه که "ما انقدر توی فضای مجازی غرق بودیم سرگرمی های دیگه رو فراموش کردیم" ما انقدر خودمون رو گول زدیم که سرگرمی دیگه ای نداریم، واقعا باورمون شد که سرگرمی دیگه ای نداریم
اما خب شاید براتون سوال باشه مثلا چه سرگرمی هایی خب بذارین بگم که همه ادما توی دنیا یه سری علایق دارن، اما فرض کنین شما کل روز توی گوشی باشین، کل هفته توی گوشی باشین، خب اونوقت دنیا فقط میشه گوشی گوشی گوشی پس اون علاقه ها کجا رفتن؟ پس هنر چیشد؟ پس زندگی من چیشد؟
به عنوان مثال شما به نقاشی علاقه دارین اما از صبح که بیدار میشید تا شب توی گوشی این، پس علاقتون چی میشه؟ یه سری سرگرمی ها که ما بهشون علاقه داشتیم داره از ذهنمون پاک میشه و ما متوجه نیستیم
خب حالا که فهمیدیم چقدر ما خودمون رو گول میزنیم، بذارین یه بحث جدید باز کنم که ما علاقه هایی که فراموششون کردیم چی بود؟ نقاشی موزیک گوش دادن جلو اینه به خودمون برسیم اشپزی کنیم با دوستامون که میریم بیرون دلقک بازی در بیاریم و خوش بگذرونیم یه قسمت از اتاقمون یا یه جایی رو تزئین کنیم ژورنال درست کنیم یا از چیزایی که دوست داریم توی یک لیست بنویسیم و.... کلییی ایده اومده توی ذهنم که برای طولانی نشدن نمیگم اگه این ایده ها توی ذهن من اومد، توی ذهن شما هم میاد، فقط کافیه اون تیکه از مغزتون که داره خاک میخوره رو یکم بگردین...دوباره معنی زندگی رو پیدا میکنین:)
درسته که صبح تا شب توی گوشیم🤷🏼♀😂🫤ولی به جاش شب تا صبح میشینم کتاب میخونم💖✨
جدا ازین تایمایی که توی گوشیم انیمیشن میبینم که خوب این کارو دوست دارم😌و راجب چیزایی که برام جالبه تحقیق میکنم🤓و تست میسازم😁
درسته بعضی چیزها خوبه توی گوشی
من توی این پست کلی نظر دادم🤍
تصور کن این پست درباره فضای مجازی و توی فضای مجازی بزاری و آخرین پستت هم برای ۲۱ ساعت پیش باشه
اره خب میدونم😂 ولی درکل پست برای این بود که کمتر خودمون رو غرق کنیم
اره خب میدونم 😂 ولی درکل پست برای این بود که کمتر غرق فضای مجازی بشیم