این پست راجب کتابی به نام «کارتنک شارلوت» می باشد و جالب است که بدانید شارلوت یک عنکبوت است که... لذت ببرید!
شاید با خود بگویید الان قرار است به شما کل کتاب را توضیح بدهم اما سخت در اشتباهید چون اگر من کتاب را خلاصه کنم چه لزومی است که خود کتاب را بخوانید؟ پس من فقط کمی از کتاب را برای به جریان انداختن هیجان در شما می گویم: شاید تعجب کنید اما باید باور کنید که کوچیک ترین چیز ها می توانند بزرگ ترین کار هارا انجام دهند مثلا یک عنکبوت می تواند یک خوک را نجات دهد! درست خواندید یک عنکبوت موجودی که به احتمال زیاد از آن خاطره ی خوشی ندارید ولی با خواندن این کتاب قطعا دیدتان به این موجود کوچک تغییر می کند
بیایید صادق باشیم در دنیای ما، دوستیها اغلب بر اساسِ «منفعت» یا «شباهت» شکل میگیرند. ما با کسانی دوست میشویم که مثل خودمان فکر میکنند یا به ما سود میرسانند اما شارلوت؟ او نه برای سود، نه برای شهرت و نه حتی برای شباهت، تمام جانش را به خطر انداخت. او به یک خوک یاد داد که دوستی، فراتر از یک رابطهی ساده است؛ دوستی، یک «انتخاب آگاهانه» برای مراقبت از کسی است که هیچکس دیگری به او اهمیت نمیدهد. او به ما یادآوری میکند که انسانیت ربطی به «جنس موجود» ندارد؛ بلکه به «اندازهی قلب» تو بستگی دارد
نگاه اول، همه فکر میکنند این داستان یک خوک به نام ویلبر است خوک کوچکی که ترسیده و به دنبال راهی برای بقاست ویلبر در داستان نماد سادگی و وابستگی ماست او همانجایی است که همهی ما گاهی در زندگیمان قرار میگیریم: درمانده و نیازمند کمک اما اگر کمی دقیقتر نگاه کنیم، قلب تپندهی این داستان نه در خوک کوچک، بلکه در تارهای ظریف شارلوت میتپد. ویلبر “مسیر” داستان را نشان میدهد، اما این شارلوت است که “معنای” داستان را میسازد. شارلوت به ما نشان میدهد که قهرمان بودن به این نیست که مرکز توجه باشی قهرمان کسی است که حتی وقتی کسی او را نمیبیند برای دیگری دنیایی از امید میبافد
شاید ما هرگز در انبار مزرعه زندگی نکنیم اما همهی ما در قسمتی از زندگی «ویلبر» هستیم خوک کوچکی که در برابر ترسها و سختیهای دنیا احساس تنهایی میکند. هر انسانی به یک «شارلوت» در زندگیاش نیاز دارد کسی که وقتی همه کلمات ناامیدکننده به کار میبرند او با سکوت و عملاش کلمات امید را در دنیای ما می بافد امروز کمی عمیقتر به اطرافت نگاه کن شاید شارلوت تو، همان دوستی باشد که بیادعا گوش میدهد یا کسی که با یک جمله مسیر فکرت را عوض کرده است حالا تو بگو شارلوت تو کیست؟
چرا ویژه نشدیی؟؟
میشه به سه تا تست آخرم سر بزنی 🍓🐰
حتما🎀
مرسیی
باحاله انگار باید بخونمش
اگه شارلوتی داشتم غمی نبود...🙂
حتما بخون🎀
«شارلوت من کتابامن»
...:)
دیدگاه جالبیه.اگه اینجوری نگاه کنم منم شارلوت دارم...
هر روز در حال خوردن شارلوتم هستم😔😂
من کتاب کارتنک شارلوت رو خوندم 😭✨
خوشحالم که مثل همیم😝
چقدر پستات قشنگنن💘😭
لطف داری🎀
خیلی قشنگ بوددد😭❤