بازی کالاف دیوتی(Call of duty) مسیر طولانی پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده توی این پست میخوایم برگردیم به زمان اولین نسخه از این بازی و داستان و گذشته اش رو مطالعه کنیم
اولین کالاف دیوتی در سال ۲۰۰۳ برای رایانههای شخصی منتشر شد و توانست به موفقیت بسیار بزرگی برسد - تا حدی که حتی بهترین بازی کامپیوتر آن سال لقب گرفت. یکی از دلایلی که کالاف دیوتی را از سایر رقبایش متمایز میکرد، ساختار بخش داستانی و مکانیکهای نسبتا واقعگرایانهاش بود.
کمپین بازی از سه دید ارتش آمریکا، بریتانیا و شوروی دنبال میشد. طی این سه روایت، بازی تنوع مراحل و محیطی بالایی را به تصویر میکشید و بازیکن را از مراحل مخفیانه در شب هنگام گرفته تا نبردهای حماسی همچون نبرد استالینگراد با خود همراه میکرد.
همان طور که اشاره کردیم، یکی از اهداف اصلی اینفینیتی وارد برای Call of Duty ارائه یک تجربه نسبتا واقعگرایانه از جنگ جهانی دوم بود و در نهایت توانست به این هدف برسد. بازیکن در هر مرحله چندین هدف برای انجام دادن داشت و میتوانست به روشهای مختلف آنها را به اتمام برساند، اما بر خلاف بسیاری دیگر از شوترهای آن موقع، شخصیتی که بازیکن کنترل میکرد یک قهرمان تمام عیار نبود.
او تنها میتوانست دو سلاح همزمان حمل کند، و همچنین در مقابل حملات آسیبپذیر بود و باید از بستههای سلامتی برای پر کردن جانش استفاده میکرد - سیستمی که بعد از این بازی تا سالهای دراز رها شد. اینها باعث میشدند که بازیکن مجبور شود به همرزمانش هم تکیه کند.
در واقع هوش مصنوعی یاران و دشمنان کالاف دیوتی یکی از اصلیترین عوامل القای این حس واقعگرایانه بود. سربازان دشمن میتوانستند کاور بگیرند، بازیکن را از پشت غافلگیر کنند و برای پوشش دادن یاران خود به شما تیراندازی کنند. یا برای مثال در نیروهای خودی، در صورتی که یارانتان کشته شوند سربازان جدیدی با نامهای متفاوت ظاهر میشدند تا هیچ وقت در مبارزات تنها نمانید.
کالاف دیوتی ۱ دارای یک بخش چندنفره هم بود و اگر امروز آن را بازی کنید، میبینید که این سری چه راه درازی آمده است. بازیکنان تنها میتوانستند از بین چند جبهه و سلاح مختلف انتخاب خود را انجام دهند، و صرفا در مپهایی ساده با یکدیگر رقابت کنند. آن موقع خبری از سیستمهایی همچون کیلاستریک یا پرستیژ نبود و تنها ویژگی قابل توجه این بخش چندنفره، یک کیلکم بود که نحوه کشتن شدنتان توسط بازیکن حریف را نشان میداد
بعد از موفقیت بزرگ Call of Duty، اکتیویژن به دنبال گسترش حضور این آی پی در بازار بود. در حالی که اینفینیتی وارد وظیفه ساخت یک دنباله کامل را بر عهده گرفت، اکتیویژن وظیفه ساخت دو تجربه جدید از کالاف دیوتی را به دو استودیوی دیگر سپرد.
@نههههه ! VÎØLÊT
شاید شد درخواست بده حالا
______
اره خوب بود بده اینم
دادم
چقد پیشرفت کرده از اونموقع
بجز آپدیت اخر
اره..
عالی
مرسیی
دمتورم عالیبود خوشتپ
عیجان ببین کی اینجاس😔✨
عااالی بود
نسخه موبایلش خیلی بهتر از نسخه ایکس باکس و پی اس هست
ویژه شههههه
دقیقا
ولی پی اسم حال میدهه جهت تنوع خوشم میاد
درخواست میدم حالا ولی فکر نکنم ویژه شه🥲
شاید شد درخواست بده حالا
قبول دارم 🤝🏼
ولی از اکانتت خوشم اومد خوشکله
باش
وای وای جدی؟ ذوق سگییی🌚✨✨✨
ممنون بابت امتیااااز😭😭😭
آره جیگر
پس دادی کهه😭
اشکال نداره خوشکلم
عیجانم
موبایلش بهترین نوعش بود بنظرم
اره به مراتب بهتره ولی اکتیویژن با اپدیت جدید کمر همه مونو شکوند🌚
مشتی آپدیتاش خیلی مسخره شده
خدایی مود DMZ چی داشت که اسمشو گذاشتن بزرگترین آپدیت کالاف؟🤨😂
فقط باگاش💔